دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1395 - 13:09

خطیب جمعه تهران خطاب به ترامپ: مبادا خناسان عزم شما را تغییر دهند

امام جمعه موقت تهران خطاب به رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: شما با شعار خدمت به مردم و احیای کشورتان و دخالت نکردن در سایر کشورها و مبارزه با تروریسم به کاخ سفید قدم نهاده‌اید؛ بکوشید به وعده‌های خود عمل کنید؛ مبادا خناسان عزم شما را تغییر دهند.
کد خبر : 154152

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد:‌ بکوشید برخلاف اسلاف خود که پیمان‌شکن بودند به پیمان خود با مردم وفادار باشید چرا که شرف انسانی همین را اقتضا دارد.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه در تشخیص تروریست نباید اشتباه کنید، خطاب به رئیس جمهوری جدید ایالات متحده، گفت:‌ آنان که در مقام دفاع از جان، ناموس و کشور خود هستند، تروریست نیستند. دولت‌های قبلی با جنگ‌افروزی و حمایت از جنگ‌افروزان و مسلح کردن خود سرمایه و بودجه کشورتان را هدر دادند.


موحدی کرمانی با بیان اینکه شما وارث کشوری فقیر و گرسنه هستید، خطاب به ترامپ افزود: بکوشید راه خود را از دولت‌های قبلی جدا ساخته و فرهنگ غلط جنگ‌افروزی را به فرهنگ خدمت مردم آمریکا و مردم جهان تبدیل کنید.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه این کار بسیار دشوار است، اضافه کرد: تغییر خوی استکبار و زورگویی مسئولان قبلی کار آسانی نیست اما با همت بلندمردانه هر کار به ظاهر محالی ممکن می‌شود.


امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله ما امروز این حادثه ساختمان پلاسکو بود که سقوط کرد. این حادثه دلخراش و غمبار پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از خادمین واقعی نظام،‌یعنی آتش‌نشانانی که خودشان را آماده کرده بودند، شد. آنها جان خود را در ازای نجات جان مردم داده‌اند که بنده این مصیبت را به مقام معظم رهبری و مردم تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال این عزیزان را با شهدا محشور گرداند. از مسئولان انتظار می‌رود که دقت بیشتری به کار بگیرند تا دیگر چنین حوادثی اتفاق نیفتد.


آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین اظهار کرد: وزیر خارجه عربستان به ایران سفارش می‌کند در کشورهای منطقه از جمله یمن، عراق و سوریه دخالت نکند. واقعاً باید خجالت بکشند، این شمایید که در کشور یمن دخالت کرده و سیل خون راه انداخته و کشور یمن را به ویرانه‌ای تبدیل کرده‌اید که ناله مظلومان به آسمان بلند است. این شمایید که در سوریه دخالت می‌کنید و می‌گویید موضع ما در قبال بشار اسد هیچ تغییری نکرده، چه از راه نظامی و مسالمت‌آمیز کناره‌گیری کند. آیا این دخالت نیست؟


موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: به رژیم آل سعود و حکام بحرین می‌گویم مطمئن باشید ناله مظلومان یمن و بحرین پایه‌های حکومت ظالمانه و ننگین شما را می‌لرزاند و ساقط می‌کند و به مردم مظلوم یمن و بحرین می‌گویم مقاومت کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته