دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1395 - 13:44
مدیر گروه دپارتمان اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران :

ورود افراد غیرمتخصص به حوزه اپتومتری سلامت بینایی جامعه را به خطر می‌اندازد

مدیر گروه دپارتمان اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به ورود افراد غیر متخصص به حوزه اپتومتری هشدار داد.
کد خبر : 153974

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن اپتومتری ایران، عسگر دوستدار، دبیر علمی سمینار پاراکلینیک در اپتومتری گفت: جامعه اپتومتری نباید اجازه دهد افراد غیر متخصص وارد این حوزه شوند و سلامت بینایی مردم را به خطر بیاندازند.


وی با بیان اینکه پیشرفت علم اپتومتری در کشور ما حتی بیش از آمریکا بوده است، افزود: ارائه خدمت درست به جامعه هدف اصلی اپتومتریست‌ها است.


مدیر گروه دپارتمان اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهارکرد: تست‌های پاراکلینیکی در زمینه تشخیص به موقع بیماری‌های چشمی و پیگیری روند درمان جز لاینفک درمان ما را تشکیل می‌دهد.


دوستدار ادامه داد: اهمیت درخواست به موقع، درست و همچنین نحوه انجام صحیح و دقیق و در پایان تفسیر درست این تست‌ها توسط همکاران اپتومتریست خدمتی پیوسته است که در زنجیره درمان مشکلات چشمی را کامل می‌کند و بی‌تردید اپتومتریست و چشم پزشک با هم و در کنار هم حلقه‌های این زنجیر را تشکیل می‌دهند.


وی عنوان کرد: 2800 نفر اپتومتریست داریم که سالانه 100 نفر به این تعداد افزوده می‌شود و تا 10 سال آینده 4000 اپتومتریست خواهیم داشت.


بر اساس این گزارش، ششمین سمینار سالانه جامعه اپتومتری با عنوان پاراکلینیک در اپتومتری امروز صبح (پنح‌شنبه) در سالن ابن سینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته