دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پی فرمان ترامپ برای تعلیق ورود اتباع ایرانی به آمریکا؛

بی وزنی ایران در جوسازی ترامپ

رئیس انجمن کاریابی‌های بین‌المللی کشور معتقد است از آنجا که در دوران ریاست جمهوری اوباما هم اعزام رسمی نیروی کار ایرانی به آمریکا نداشتیه‌ایم بنابراین فرمان شب گذشته ترامپ برای تعلیق ورود اتباع 7 کشور از جمله ایران به آمریکا تفاوت چندانی برای ما نخواهد داشت.
کد خبر : 153967

حسن کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه اعزام رسمی نیروی کار به کشور آمریکا نداشته‌ایم، افزود: البته آمریکا روشی را برای صدور ویزای کار خود اعمال می‌کرد و افراد از کشورهای مختلف رزومه و درخواست خود را به این کشور ارسال و در باره آن تصمیم‌گیری می‌شد که با این قانون ایرانیان دیگر نمی‌توانند از این شیوه برای کار در آمریکا استفاده کنند.


وی تصریح کرد: بر اساس فرمان ترامپ صدور هر نوع ویزا برای اتباع کشورهای مورد نظر تعلیق شده و در صورت تمدید و تصویب به طور کلی ممنوع خواهد بود که در این صورت ایرانیان از این پس برای ادامه تحصیل نیز نمی‌توانند در این کشور اقدام کنند.


کرباسی عنوان کرد: با این دستوالعمل مشکلی برای افرادی که اکنون در این کشور هستند، ایجاد نمی‌شود اما این افراد به محض خروج از خاک آمریکا دیگر اجازه بازگشت نخواهند داشت.


رئیس انجمن کاریابی‌های بین‌المللی کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه اعزام رسمی نیروی کار به آمریکا نداشته‌ایم بنابراین وزارت کار آمار رسمی از نیروی کار ایرانی موجود در کشور آمریکا ندارد. مگر اینکه وزارت امور خارجه آماری را در این باره اعلام کند.


وی تاکید کرد: در مجموع صدور فرمان ترامپ برای نیروی کار ایرانی تفاوتی نمی‌کند و در این میان کسانی هم که به فکر دریافت ویزای توریستی از این کشور بودند حالا باید به فکر جایگزین کردن گزینه‌ای دیگر باشند. همچنین ادامه تحصیل ایرانیان در این کشور نیز در ابهام می‌ماند.


گفتنی است، شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا با صدور فرمانی، ورود به آمریکا را برای اتباع 7 کشور از جمله ایران، برای مدت دست کم 30 روز به حال تعلیق درآورد. ترامپ عنوان کرده که این قانون جدید به معنای وضع ممنوعیت در مقابل ورود مسلمانان به خاک آمریکا نیست.


این فرمان جدید ترامپ، «محافظت از ملت در برابر حملات تروریستی اتباع خارجی» نام دارد و بر اساس آن، ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به خاک آمریکا برای 30 روز ممنوع می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب