دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1395 - 16:12

ابلاغ تخصیص بودجه راه‌آهن و نیروگاه هرمزگان از سوی معاون اول رئیس جمهوری

معاون اول رئیس‌جمهوری تصویب‌نامه هیات دولت درباره اختصاص دو میلیارد و دویست میلیون یورو تسهیلات به دو طرح راه آهن گرمسار – اینچه برون و نیروگاه حرارتی هرمزگان را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.
کد خبر : 153816

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این تسهیلات برای قراردادهای طرح‌های برقی کردن راه‌آهن گرمسار - اینچه برون و احداث نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی هرمزگان اختصاص دارد.


متن مصوبه هیات وزیران به این شرح است:


1- در اجرای تبصره (38) الحاقی قانون بودجه سال 1395 کل کشور تسهیلات قرارداد طرح‌ 'برقی کردن راه‌آهن گرمسار - اینچه برون' یک میلیارد (000ر000ر000ر1) یورو و تسهیلات قرارداد طرح 'احداث نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی هرمزگان' یک میلیارد و دویست میلیون (000ر000ر200ر1) یورو تعیین می‌گردد.


2- حداقل دوره تأمین مالی تسهیلات یادشده (10) سال است.


3- دستگاه‌های اجرایی موظفند حداقل (30) درصد از تجهیزات، ماشین‌آلات و خدمات موردنیاز طرح‌های موضوع این تصویب‏نامه را از محل تولیدات و خدمات داخلی تأمین نمایند.


4- وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قراردادهای اعطای تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه را امضا نماید.


اسحاق جهانگیری، این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته