دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به آنا عنوان کرد

خدمات پستی باکیفیت‌تر و ارزان‌تر با ورود اپراتورهای خصوصی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست درباره ورود اپراتورهای خصوصی در بخش پستی گفت: با ورود این اپراتورهای خصوصی وضعیت پست متحول خواهد شد و از این پس مردم خدمات با کیفیت بالاترو از سویی ارزان‌تر را دریافت خواهند کرد.
کد خبر : 153781

حسین مهری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه اساسنامه شرکت پست در 23 مردادماه سال 95 از سوی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد و به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید، افزود: در این اساسنامه واگذاری دو اپراتور پیش‌بینی شده که وزارت ارتباطات ظرف یک سال مکلف به انجام آن است. اکنون مقدمات این کار فراهم و فراخوان نیز زده شده است و شرکت‌ها و سازمان‌های دارای ضوابط لازم در حال مراجعه هستند تا از این پس دو شرکت خصوصی پست و یک شرکت ملی پست داشته باشیم.


وی با بیان اینکه از مردادماه سال گذشته شرکت پست ملی شد، تصریح کرد: زمانی که کار رقابتی می‌شود و از انحصار بیرون می‌آید، مزایایی را برای مردم به همراه دارد. باید خودمان را متناسب با این تغییرات هماهنگ و اصلاحات ساختاری و چابک‌‌سازی را انجام دهیم. البته در اساسنامه جدید نقشی نیز به ما محول شده که باید زیرساخت‌های بخش پست را فراهم کنیم که امیدواریم بتوانیم با توسعه این زیرساخت‌ها هم خدمتی خوبی را به اپراتورها ارایه کنیم و هم سطح کیفی خدمات تکلیفی در مناطق کم‌تر برخوردار را ارتقا دهیم.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: از این پس شرکت ملی پست علاوه بر انجام خدمات پایه پستی، انتشار تمبر،و فعالیت‌هایی که به علت هزینه‌بر بودن شرکت‌های خصوصی تمایلی به انجام آن ندارند، از سوی شرکت ملی پست انجام خواهد شد.


مهری عنوان کرد: توسعه تجارت الکترونیک یکی دیگر از بحث‌های اساسی شرکت ملی پست ما است که مردم با خیال راحت خرید خود را به صورت اینترنتی انجام و کالا به درب منزل ارسال می‌شود. توسعه این فعالیت نیز در دست اقدام شرکت ملی پست است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب