حضور ۵۰ شرکت دانشبنیان در نمایشگاه بینالمللی صنعت پست
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه بینالمللی صنعت پست با هدف معرفی اکوسیستم پست کشور برای اولین باربا مشارکت دستگاهها، مراکز و بنگاههای مرتبط از ۸ الی ۱۱ خردادماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار میشود.
در همین راستا به سراغ مهدی چمن زاد عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست و رئیس کمیته اجرایی نمایشگاه صنعت پست رفتیم تا با اهداف برگزاری این نمایشگاه و بخشهای مختلف آن بیشتر آشنا شویم.
چمن زاد درباره شعار این نمایشگاه گفت: اولین دوره نمایشگاه پست با عنوان «پست سکویی برای همه» با هدف گرداوری و هم افزای کنشگران و بازیگران صنعت پست برگزار میشود.
وی با اشاره به اینکه خدمات شرکت پست از جا به جایی پاکت و اوراق به انتقال کالا و بسته تغییر یافته افزود: در حال حاضر با تحول اقتصاد دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک با رویکرد جدیدی از تقاضای کالا مواجه شده ایم که به موازات بالا رفتن تقاضای جامعه خدمات ما باید رشد و ارتقا پیدا کند.
** رشد و توسعه صنعت پست با ایجاد هم افزایی و تنظیم گری میان بازیگران
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه معرفی صنعت پست و دستاوردهای آن به مسئولین و مردم است ادامه داد: در این رویداد با برقرای تعامل و ایجاد هم افزایی و ساماندهی بازیگران فعال در این حوزه در جهت توسعه و رشد صنعت پست گام برمیداریم. از طرف دیگر در این نمایشگاه پنل ها و میزگردهایی با حضور فعالان و مسیئولین در صنعت پست ایجاد می شود تا علاوه بر ایجاد محیطی گفتمانی به بیان چالش ، ارائه راهکار و رفع نیاز بپردازند.
وی ادامه داد: چیزی که امروز میتواند باعث گسترش و افزایش راندمان خدمات پستی شود، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند است که دو رکن مهم در این نمایشگاه محسوب میشود.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه فعالیتهای پستی به صورت اکوسیستمی و به هم وابسته است اظهار کرد: بر خلاف باورهای موجود، پست تنها شامل شرکت پست نمیشود بلکه صنعتی است که با ۵۰۰ مجموعه و نهاد دیگر در حال تعامل و فعالیت است.
چمن زاد ادامه داد: با توجه به اینکه متوسط سرانه کشور از خدمات پستی در کشور پایین است و اگر بتوانمیم زیرساختها و بازیگران آن را به نحو احسنت ساماندهی کنیم میتوانیم به منافع زیادی دست یابیم.
وی اظهار کرد: اگر به مفهوم عالی صنعت پست و مدیریت بازیگران صنعت پست دست پیدا کنیم و این امر توسعه و تحقق یابد، مزیتهای بسیاری مانند صرفه جویی در زمان، کاهش ترددها، کاهش آلودگی هوا و به دنبال آن رضایتمندی مردم را خواهد داشت.
رئیس کمیته اجرایی نمایشگاه صنعت پست ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم با فعالیتهای شرکت ملی پست است و سعی کردیم با ایجاد برنامههای مختلف در نمایشگاه و نمایش فرآیندهای پستی (از قبیل پروسه دریافت توزیع و رهسپاری) آگاهی بخشی ایجاد کنیم.
**حضور 50 شرکت دانش بنیان در نمایشگاه پست
چمن زاد با اشاره به اهمیت استفاده از دانش و فناوری در صنعت پست ادامه افزود: اگر ما بخواهیم زیر ساختی فراهم کنیم که بتوانیم در سال های آتی حرفی برای گفتن در این صنعت داشته باشیم نباید از استفاده تکنولوژی و فناوری در آن غافل شویم با توجه به این موضوع در این نمایشگاه ۵۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند که برخی مستقل از شرکت ملی پست و برخی با حمایت مرکز نوآوری شرکت پست حضور دارند که امیدواریم بتوانیم با قرار گرفتن این اکوسیستم در کنار هم به دستاوردهای قابل قبولی برسیم.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی در ادامه گفت: با توجه به اینکه امسال اولین دوره برگزاری این نمایشگاه است، فقط شرکت کنندگان داخلی حضور دارند؛ ولی امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی با دعوت از کشورها از تعاملات فناورانه یکدیگر در جهت رشد و توسعه صنعت پست استفاده کنیم.
انتهای پیام/