دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1395 - 11:19
عضو شورای روستای «بنی رزان» خبر داد

آتش سوزی مدرسه روستای 'بنی رزان' در بانه

عضو شورای روستای «بنی رزان» گفت: مدرسه ابتدایی روستای «بنی رزان» در بانه آتش گرفت اما خسارت جانی در بر نداشت و تنها خسارت مالی جزئی داشت.
کد خبر : 153692

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، عثمان خدری، عضو شورای روستای «بنی رزان» شامگاه سه شنبه گفت: مدرسه ابتدایی روستای «بنی رزان» در بانه با چراغ نفتی آتش گرفت و بخشی از وسایل دانش آموزان این مدرسه در آتش سوخت.


خدری افزود: مدرسه روستای «بنی رزان» دارای چهار کلاس است که سه کلاس برای دانش آموزان و یک کلاس برای نمازخانه مدرسه در نظر گرفته شده است.


وی بابیان اینکه 6 پایه ابتدایی در این مدرسه تدریس می‌شود، افزود: با توجه به کمبود کلاس و برای جبران کمبود کلاس‌ها، کانکس‌هایی در حیاط مدرسه جانمایی شده که سیستم گرمایشی این کانکس‌ها چراغ نفتی است و ساختمان مدرسه گاز رسانی شده است.


وی اظهار کرد: صبح امروز بر اثر بی احتیاطی دانش آموزان چراغ نفتی بر زمین کلاس افتاده و آتش گرفته است.


وی ادامه داد: این آتش سوزی به موقع مهار شد اما بخشی از لباس‌های زمستانی، کیف و کتاب دانش آموزان طعمه آتش شد و به دانش آموزان آسیبی نرسیده است.


شورای روستای بنی رزان گفت: مدرسه 6 کلاسه این روستا در بخش دیگر روستا احداث شده اما به دلیل اینکه این مدرسه خارج از محدوده این روستا است تاکنون از خدمات بی بهره مانده است.


به گفته وی این مدرسه به دلیل کوچک بودن فضا نیاز دانش آموزان را تامین نمی‌کند و این کانکس‌ها برای جبران کمبودها در حیاط مدرسه جانمایی شده است.


رضا خضری، رئیس اداره آموزش و پرورش بانه نیز در تشریح این حادثه گفت: صبح سه شنبه هنگام زنگ تفریح معلم برای گرم کردن خود چراغ نفتی به کلاس آورده که هنگام بازی دانش آموزان چراغ نفتی روی زمین افتاده و آتش گرفته که بلافاصله توسط معلم کلاس با پتو خاموش شده است.


رضا خضری افزود: این حادثه خسارت جانی و مالی نداشته و تنها یک پالتو و کیف یکی از دانش آموزان آتش گرفته و صندلی و میزهای کلاس کاملا سالم مانده است.


وی بابیان اینکه سیستم گرمایشی این مدرسه شوفاژ است، گفت: این کانکس برای جبران کمبود کلاس در این مدرسه جانمایی شده است.


وی همچنین به طور تلویحی سخنان عضو شورای این روستا را رد کرد و گفت: سیستم گرمایشی این کانکس بخاری تابشی بوده است.


وی خاطر نشان کرد: آتش سوزی مدرسه روستای بنی رزان جزیی بوده که بلافاصله توسط معلم کلاس مهار شده و این حادثه جای نگرانی ندارد.


خضری تاکید کرد: سیستم گرمایشی تمام مدارس شهرستان استاندارد است و کسی که از سیستم گرمایشی غیر استاندارد در مدارس استفاده کنند باید پاسخگو باشد.


در همین هفته ساختمان مدرسه نمکی که در نزدیکی فرمانداری بانه واقع شده و جزء مدارس مخروبه شهر بانه است و مکانی برای کارتون خواب‌ها و معتادان شهر شده آتش گرفت این مدرسه قابل استفاده نیست و خالی است.شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته