دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 بهمن 1395 - 16:54
امروز صورت گرفت

همدردی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با خانواده آتش‌نشانان

روسای واحدهای دانشگاهی و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با آتش‌نشانان و در پیام‌های جداگانه، حضور در پایگاه‌‌های آتش‌نشانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، شهادت جمعی از آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفتند و با آتش‌نشانان فداکار و خانواده آنان ابراز همدردی کردند.
کد خبر : 153623

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا نظام آبادی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در پیامی اعلام کرد: شهادت قهرمانانه جمعی از آتش نشانان دلیر کشورمان که در حادثه فاجعه بار آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تهران جان خویش را برای حفاظت از هموطنانشان به خطر انداختند، نقطه اوج ایثارگری و شهامت است.


بی شک بزرگی و عظمت آتش نشان های شریفی که جان خود را برای نجات دیگر انسان‌ها به خطر می اندازند همیشه در اذهان ملت بزرگ و شریف ایران باقی خواهند ماند. انسان های فداکاری که جان برکف در کنار ملت شریف ایران ماندند و با نثار جان خود معنای واقعی ایثارگری را به منصه ظهور رساندند.


حادثه دردناک آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران علی رغم همه تلخ کامی ها، باعث شد بار دیگر حماسه ای عظیم در قالب از خودگذشتگی، وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم، مسئولان و نهادها و سازمانها به نمایش گذاشته شود و در قله افتخارآمیز آن، آتش نشانانی می درخشند که جان خودرا برای نجات همنوعان خویش به خطر انداخته و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند.


اینجانب با تسلیت و تعزیت به خانواده‌های معزا و مردم شریف ایران و مجموعه زحمتکش آتش نشانی و مدیریت شهری،از درگاه خداوند منان برای این قهرمانان نستوه رحمت بیکران، برای مجروحان بهبودی و عافیت، برای خانواده این عزیزان صبر و بردباری و برای خادمان مخلص و بی منت ملت ایران اسلامی، توفیق روز افزون آرزو می کنم.


همدردی دانش آموزان دبستان سما واحد لنگرود با آتش نشانان شهید ساختمان پلاسکو


در پی شهادت آتش‌نشانان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران، دانش آموزان دبستان سما لنگرود با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی این شهر از آتش‌نشانان که در غم از دست دادن همکاران خود داغدار هستند، ابراز همدردی و دلجویی کردند.


در این آیین دانش آموزان به همراه معلمان و مدیر مدرسه به ایستگاه آتش‌نشانی در لنگرود رفته و با در دست داشتن پلاکارد و با اهدا گل یاد شهدای آتش‌نشان را در سانحه تهران را گرامی داشتند. این دانش آموزان شهادت فرزندان شجاع ملت، مأموران مظلوم و خدوم آتش‌نشانی را در حادثه ساختمان پلاسکو به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده‌های این عزیزان و همکاران گرامی‌شان تسلیت گفتند.


دانش آموزان دبستان پسرانه سما به همراه مسئولان خود در این دیدار از ایثار، شجاعت و حماسه‌آفرینی آتش‌نشانان کشور در راه خدمت به هموطنان قدردانی کردند.


در مراسمی نمادین در مدرسه دخترانه سما نیز با پاسداشت رشادت های این عزیزان به یاد تمامی شهدای عزیز و شادی روح آنان مراسمی برگزار و برای آنان غفران الهی و برای همکارانشان صبر و اجر از خدای متعال خواستار شدند.


پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب‎: حادثه ناگوار آتش سوزی ساختمان پلاسکوی تهران و در پی آن کشته شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان به ویژه عده ای از آتش نشانان شجاع و فداکار باعث اندوه و تاسف فراوان شد.


آتش نشانان فداکاری که با کمترین ادعا، بالاترین مراتب انسانی یعنی ایثار را به نمایش گذاشته و با نثار جان خود در قبال نجات جان هموطنان عمل مجاهدانه را بار دیگر معنی کردند.


اینجانب با تسلیت و تعزیت به خانواده داغدیدگان و مردم شریف ایران از درگاه ایزد منان برای این قهرمانان نستوه رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.


در پی حادثه دلخراش آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان قهرمان کشور، دانش‌آموزان دبستان پسرانه سما واحد کرمان این فداکاری را ارج نهادند.


دانش‌آموزان دبستان پسرانه سما واحد کرمان به منظور ابراز همدردی و قدردانی از زحمات آتشنشانان به مرکز آتشنشانی واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی رفته و با اهدا گل به این عزیزان زحمات آنان را پاس داشتند.


از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این مدرسه می‌توان نیمه افراشته کردن پرچم مدرسه و قرائت دعای امن یجیب برای شفای مصدومان و قرائت فاتحه برای شهدای این حادثه در مراسم صبحگاه، نصب بنر، نصب پارچه تسلیت بر سردر مدرسه، بیان فداکاری‌های آتش‌نشان‌ها و ایثار در حوادث در کلاس درس از سوی معلمان، برگزاری نمایشگاه نقاشی و املای دانش آموزی با موضوع آتشنشانان فداکار و همچنین دلنوشته‌های دانش آموزان نام برد.


جمعی از اعضا شورای حوزه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، از ایستگاه آتش‌نشانی شهر دماوند بازدید کرده و با ابراز همدردی، با اهدای شاخه گل به آتش‌نشانان از زحمات آن‌ها قدردانی کردند.


حوزه بسیج دانشجویی شهید همت این واحد دانشگاهی نیز در پیامی به مناسبت شهادت آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو،این حادثه جانکاه را به ملت شریف ایران و خانواده‌های آتش‌نشانان قهرمان تسلیت گفتند.


متن پیام بدین شرح است:‌ «شهادت جمعی از آتش نشانان غیورکشورمان که برای نجات جان هموطنان خود ایثارگرانه پای در میدان گذاشته واز جان خودگذشتند موجب تاثر و اندوه فراوان و در عین حال تحسین ملت ایران شد.


این قشر فداکار و از جان گذشته با کمترین ادعا بالا ترین ایثار را به نمایش گذاشته و با نثار جان خویش و نجات دیگر هموطنان،مراتب انسانی خود را به نمایش گذاشته و عمل مجاهدانه را بار دیگر معنی کردند.


حوزه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و تمتم دانشگاهیان این واحد دانشگاهی،با عرض تسلیت به ملت شریف ایران و آرزوی علو درجات برای شهدای آتش نشان،از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان این عزیزان صبر و شکیبایی مسئلت می نماییم.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل به همراه کارکنان و دانشجویان با حضور در ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهرستان سیاهکل با دیدار با آتش نشانان با نثار گل به شهدای عزیز آتش نشانی حادثه ساختمان پلاسکو ادای احترام کردند.


دکتر سیروس بیدریغ در این بازدید که با اهدای گل و قرائت فاتحه به روح شهدای آتش‌نشان انجام شد با قدردانی از شهامت و ایثار این شهدا، بیان کرد: «همه ما از وقوع این حادثه بسیار غمبار متاسف شدیم و از صمیم قلب با خانواده‌های شهدای آتش نشان که در راه حفظ جان و مال مردم از خود گذشتند ابراز همدردی می کنیم.»


در ادامه تعدادی از دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل با اهدای شاخه گل به کارکنان آتش نشان ایستگاه سیاهکل از زحمات آنها تشکر و قدردانی کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ساختمان پلاسکو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته