دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1395 - 14:05
تا پایان آذرماه انجام شد؛

سوزاندن 136 میلیارد مترمکعب گاز در کشور

به گفته مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران،‌ در 9 ماهه ابتدایی سال جاری در مجموع 136 میلیارد مترمکعب گاز در بخش های مختلف کشور مصرف شده است.
کد خبر : 153477

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ سعید مومنی،‌ مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران،‌در نشستی خبری با بیان این مطلب،‌ادامه داد: از این میزان،‌ بیشترین سهم مربوط به نیروگاه هاست. نیروگاه های کشور،‌مصرف 34 درصد از این میزان را به خود اختصاص داده اند.


مومنی افزود:‌ بخش خانگی 27 درصد،‌صنعت 9 درصد،‌پتروشیمی 9 درصد ،‌پالایشگاه ها 4 درصد،‌فولاد 4 درصد و سیمان 3 درصد از مصرف گاز کشور را به ثبت رسانده اند.


وی با اشاره به اینکه نرخ تعرفه گاز از سال گذشته برای فصول گرم، هر متر مکعب، 150 تومان بوده و در 4 ماه سرد سال نیز بصورت پلکانی محاسبه می شود،‌گفت:‌عدم افزایش قیمت از آن جهت انجام می شود که دولت مشترکان را به استفاده از سوخت گاز ترغیب کند و از همین رو در فصول سرد نیز تغییر قیمتی ثبت نشده است.


به گفته مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران،‌در حال حاضر 1077شهر و 21800 روستا به شبکه گاز وصل شده اند و با بهره برداری از پروژه ها تعداد روستا ها تا پایان سال به 23 هزار روستا خواهد رسد.


وی جمعیت شهری تحت پوشش گازرسانی در شهرهارا 97 درصد عنوان کرد و گفت:‌این رقم در روستاها حدود 69 درصد است که تا پایان دولت یازدهم به 73 درصد خواهد رسید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته