دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1395 - 11:13

کاهش جریان کابل‌ دزدی‌های تهران

مدیر عامل سابق شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره روند کابل‌دزدی و خسارات وارده به شبکه‌های برق در تهران گفت: خوشبختانه با توجه به نصب کابل‌‌های خودنگه‌دار در سنوات گذشته، جریان کابل‌دزدی‌ها بسیار کاهش یافته است.
کد خبر : 153402

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه البته این روند همچنان کم و بیش ادامه دارد، افزود: امیدواریم با احداث شبکه‌های کابل خودنگه‌دار بتوانیم این مسئله را به صفر برسانیم.


وی بیان کرد: اکنون یک سوم کابل‌های فشار ضعیف شبکه برق از نوع کابل‌های خودنگه دار است.


هاشمی عنوان کرد: میزان خسارات وارده به شرکت‌های برق با کابل دزدی‌ها بسته به مناطق مختلف متفاوت است. در تهران خوشبختانه وضعیت خوب است، اما معمولا در مناطق اطراف این موضوع پر رنگ‌تر است.


وی درباره قطعی‌های برق نیز ابراز کرد: ما خوشبختانه قطعی برق نداریم بلکه خرابی تجهیزات است که منجر به قطع و وصلی شبکه می‌شود و این امر هم ناشی از مصرف است و اگر مصرف متعادل باشد، ما مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.


مدیر عامل سابق شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تاکید کرد: البته میزان مصرف در این فصل بسیار پایین و پیک بار حدود 2 هزار مگاوات است در حالی که در تابستان پیک مصرف به 4 هزار و 368 هزار مگاوات بود.


وی با تاکید بر اینکه امیدواریم درباره انرژی‌های نو در کشور فرهنگ‌سازی صورت گرفته و مردم بیش‌تر استفاده کنند، خاطر نشان کرد: اکنون سهم انرژی‌های نو از سبد انرژی کشور به یک درصد هم نمی‌رسد و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد. انشاءالله روزی برسد که در مغازه‌های الکتریکی پنل‌های خورشیدی نیز مانند باطری به فروش برسد.


گفتنی است، محمد هاشمی مدیر عامل سابق شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ماه گذشته بازنشسته شد و از این شرکت رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته