دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 14:09
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

سرانه دانش‌آموزی مدارس استثنایی سه برابر می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تحصیل 71 هزار و400 دانش آموز استثنایی در مدارس استثنایی و مدارس عادی به صورت تلفیقی خبر داد و گفت: سرانه دانش‌آموزی مدارس استثنایی سه برابر می‌شود.
کد خبر : 15317

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جمع مدیران مدارس استثنایی استان کرمان، اظهار کرد: تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در کنار دانش‌آموزان عادی به صورت تلفیقی هدف اصلی آموزش و پرورش استثنایی است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به تحصیل 4 هزار دانش‌آ‌موز یتیم محروم از نعمت پدر در مدارس استثنایی کشور، از اختصاص حساب بانکی‌ و اعتبارات ویژه برای این دانش‌آموزان خبر داد.


وی گفت: هزینه سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان استثنایی در مناطق محروم صددرصد رایگان می‌شود و در مناطق برخوردار 80 درصد این هزینه رایگان پرداخت خواهد شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از پرداخت پاداش و حق الزحمه به معلمان مرجع و عادی ویژه دانش‌آموزان تلفیقی خبر داد.


قدمی تصریح کرد: مراکز مشکلات یادگیری به مراکز جامع تبدیل می‌شوند و خدماتی از قبیل تست هوش، سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان، رفع مشکلات یادگیری و کمک به دانش‌آموزان دیر آموز را ارائه می‌دهند.


وی با اشاره به آموزش نیروهای تخصصی ویژه مراکز مشکلات یادگیری در مرکز آموزش‌های ضمن خدمت آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: مجوز مراکز «مشکلات ویژه یادگیری» به صورت غیر دولتی فقط برای افراد آموزش دیده صادر می‌شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه معلولیت مشکل جامعه است نه فرد معلول و خانواده او، گفت: در کشورهای پیشرفته خودشان دنبال معلولان می‌روند و معلولیت را مشکل خود می‌دانند.


قدمی از تحصیل 71 هزار و 400 دانش‌آموز استثنایی در مدارس استثنایی و مدارس عادی به صورت تلفیقی خبر داد.


وی با اشاره به نیاز مبرم مدارس استثنایی به تجهزات ویژه به منظور خدمات آموزشی و توانبخشی خواستار توجه ویژه مسئولان به دانش آموزان و مدارس استثنایی شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه باید در پیشگیری از معلولیت‌های سرمایه گذاری ویژه صورت گیرد، گفت: افزایش افراد معلول، تبعات اجتماعی و فرهنگی زیادی برای جامعه دارد.


وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور اظهار کرد: بالا بودن سن مادر منجر به افزایش 300 درصدی نوزادان به سندرم داون می‌شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصریح کرد: هزینه توانبخشی و دارویی دانش آموزان استثنایی توسط آموزش و پرورش استثنایی تأمین می‌شود و در مدارسی که نیروی توانبخشی ندارند با کلینیک‌های توانبخشی جهت ارائه خدمات رایگان به دانش آموزان استثنایی قرارداد بسته خواهد شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افزایش سه برابری سرانه دانش آموزان مدارس استثنایی در سال تحصیلی 95-94 نسبت به سال های گذشته خبرداد و گفت: این سرانه به طور مستقیم از طرف سازمان استثنایی کشور به حساب مدارس واریز می‌شود.


قدمی یاد آور شد: ارائه خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی رایگان به دانش‌آموزان استثنایی خانواده‌های معلولان را امید وار کرده و یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است.


وی همچنین از تخصیص اعتبارات ویژه برای مدارس شبانه روزی استثنایی و ابلاغ دستورالعمل بیمه خدمات درمانی دانش‌آموزان استثنایی خبر داد.


قدمی با بیان اینکه مدیون دانش‌آموزان استثنایی هستیم، گفت: با کنار زدن مواردی که باعث ضعیف شدن مدارس استثنایی و جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان می‌شود مدافع حق و حقوق دانش‌آموزان استثنایی هستیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید قدمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته