دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در گفت‌وگو با آنا:

خبر ترک تحصیل 3 میلیون دانش‌آموز را تکذیب می‌کنم/ 30 درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد نپیوستند

رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنائی می‌گوید، ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به شبکه شاد نپیوستند لذا کسانی که ادعا می‌کنند ۳ میلیون ترک تحصیل کرده‌اند این ۳۰ درصد را معادل با ترک تحصیل گرفته‌اند.
کد خبر : 589536
سید جواد حسینی



سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره خبر ترک تحصیل ۳ میلیون دانش‌آموز در ایام کرونا گفت: خبر ترک تحصیل ۳ میلیون دانش‌آموز را صددرصد تکذیب می‌کنم. در حقیقت کرونا همه حوزه‌های جامعه از جمله اقتصاد، اشتغال، خانواده و از جمله آموزش را تحت تاثیر قرار داد. آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت با استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه از جمله صدا و سیما سریع‌ترین و دقیق‌ترین واکنش را در مواجه با کرونا را نشان داد، کما اینکه با طراحی اطلس یادگیری، سفره‌ای از نظام تعلیم و تربیت را پهن کرد تا هر دانش‌آموزی متناسب با شرایطی که دارد از آن استفاده کند و به عبارتی تحت پوشش اطلس یادگیری قرار می‌گیرد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنائی افزود: یکی از جدی‌ترین شیوه‌های آموزش که در اطلس یادگیری به آن تاکید شده، شیوه آموزش‌های مجازی و به ویژه شبکه شاد بود. البته تاکنون حدود ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به شبکه شاد نپیوستند لذا کسانی که ادعا می‌کنند ۳ میلیون ترک تحصیل کرده‌اند این ۳۰ درصد را معادل با ترک تحصیل گرفته‌اند، در حالی که خبری از ترک تحصیل تا این اندازه نیست. البته ۳ میلیون دانش‌آموزی که از آموزش مجازی محروم بودند هم به روش‌های درسنامه، حضوری، انفرادی و تلویزیونی تحت پوشش آموزش قرار گرفتند. منتهی تعداد مذکور امکانات یا لوازمی برای پیوستن به شاد را نداشتند و یا در مناطقی قرار گرفته بودند که به شبکه ملی ارتباطات دسترسی نداشتند.


۲۸۶ هزار دانش‌آموز محروم صاحب تلفن هوشمند شدند


حسینی با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش جهت دور نماندن دانش‌آموزانی که امکانات لازم برای پیوستن به شاد را نداشتند، تصریح کرد: وقتی متوجه شدیم که برخی دانش‌آموزان از امکانات لازم برای پیوستن به شاد برخودار نیستند، به فوریت طرح هدایت را اجرایی کردیم که در نتیجه اجرایی شدن آن، طبق آخرین آمار ۲۸۶ هزار تبلت، تلفن هوشمند و وسیله الکترونیک به دانش‌آموزان اهدا شده و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هم توسط به کارگیری همه ظرفیت‌های جامعه طراحی و تعهد شده که مشکل آموزش برطرف شود.


وی ادامه داد: بنابراین تاکید بر اینکه ۳ میلیون دانش‌آموز ترک تحصیل کردند، کاملاً غیرواقع‌بینانه است. لذا ۳ میلیون دانش‌آموز هستند که به نظر ما به شبکه شاد یا آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند که برای ۲۸۶ هزار نفر از آنها تهیه شده و برای بقیه هم تعهد ایجاد شده است، ضمن اینکه در مدارس هم از کامپیوترهای مدارس در کلاس‌های دو تا پنج نفره استفاده می‌شود و اینها تحت پوشش تحصیل هستند.


قبل از کرونا آموزش‌های مجازی در مورد دانش‌آموزان استثنائی جامعیت داشت


حسینی در واکنش به اینکه با توجه به برخی تفاوت‌ها بین دانش‌آموزان استثنائی با سایر دانش‌آموزان، در دوران کرونا چه چالش‌هایی در رابطه با آموزش دانش‌آموزان استثنائی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش استثنائی آماده‌تر از آموزش و پرورش عادی برای مواجهه با چالش‌های کرونا بودیم چراکه بحث آموزش مجازی در فضای آموزش و پرورش استثنائی قبل از کرونا هم وجود داشت. به عنوان مثال برای دانش‌آموزان جسمی حرکتی شدید طرحی به نام طرح آموزش منزل محور داشتیم که برای هر کدام از آنها ۱۶ میلیون سرانه هزینه می‌کردیم که در منزل از طریق لوازم الکترونیک که در اختیار آنها گذاشته شده، آموزش می‌دیدند، لذا قبل از کرونا آموزش‌های مجازی در مورد دانش‌آموزان استثنائی جامعیت داشت.


رئیس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنائی در پایان یادآور شد:همچنین اپلیکیشن جامع آموزش و اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان استثنائی قبل از کرونا طراحی شده بود اما در دوره کرونا علاوه بر اینکه از شبکه شاد و فضای آن استفاده کردیم، اقدامات ویژه‌ای هم انجام دادیم. همچنانکه در ۳۲ استان ۳۲ پایگاه جامع آموزش ویژه تشکیل دادیم. برای والدین دانش‌آموزان هر هفت گروه به صورت مجزا در سطح ملی یک پایگاه جامع آموزش تشکیل دادیم. علاوه بر این دبیرخانه آموزش والدین طیف اوتیسم را در مشهد و سامانه ندای همراه را طراحی کردیم.


انتهای پیام/۴۱۵۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته