دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 12:23
برگزاری یادواره شهدای افغان دفاع مقدس؛

3 هزار افغان در دوران دفاع مقدس شهید و جانباز شدند

دبیر نخستین یادواره مشترک شهدای افغانستانی هشت سال دفاع مقدس و شهدای ایرانی جهاد افغانستان با عنوان «30 سال خون شریکی» گفت: افغانستان در دوران دفاع مقدس، حدود سه هزار شهید و جانباز تقدیم کرده است.
کد خبر : 15276

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدباقر غلام پور امروز (سه شنبه) در نشست خبری یادواره «30 سال خون شریکی» افزود: متاسفانه پس از گذشت 30 سال از حضور مهاجران در ایران، رسانه‌ها تصویر بسیار نامناسب و کلیشه‌ای را از این افراد ارائه کرده‌اند.


وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار دانشجوی مهاجر در ایران تحصیل می‌کنند، ادامه داد: بیش از 16 هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده‌اند، در حالی که نحوه پوشش اخبار مهاجران به گونه‌ای بوده که کمتر کسی از این موضوع اطلاع دارد.


غلام پور که دانشجوی کارشناسی مدیریت دانشگاه شهید بهشتی است، نقش رسانه‌ها را در شکل گیری افکار عمومی مهم دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد، متاسفانه این افراد دارای پست‌ترین شغل‌ها هستند، بنابراین نحوه اطلاع‌رسانی و اخبار مهاجران از اهمیت خاصی برخوردار است.


عضو کانون فردوس ملل (کانون دانشجویان غیر ایرانی) گفت: مهاجران در سایر کشورها در بزرگترین باندهای مافیایی عضو هستند، در حالی که طبق آمار، مهاجران در ایران نه تنها هیچ مساله امنیتی را به وجود نیاورده‌اند بلکه بیش از دو هزار شهید را هم تقدیم کشور کردند.


وی با ابراز تاسف از اینکه کمتر از شهدای مهاجر در ایران یاد می شود، افزود: چرا تا امروز حتی یک برنامه ساده برای تجلیل از این شهدا برگزار نشده، چه کسی باید بهای خون این افراد را که عزیزترین جان خود را تقدیم کرده‌اند، پرداخت کند؟


غلام پور با اشاره به شهدای ایرانی در افغانستان گفت: حتی از این شهدا نیز نامی برده نمی‌شود، شهدایی که در زمان اشغال این کشور توسط شوروی به افغانستان مهاجرت کردند و برای دفاع از آن جان خود را از دست دادند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سیدحسن حسینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
۰
باسلام خدمت شما
بنده فرزند یکی از مهاجران جانباز هستم
پدرم بعداز ورود به ایران و شروع جنگ ایران وعراق وبه فرمایش امام(ره)عازم جبهه های حق علیه باطل شد
در مدت حضورش که شیش ماه طول کشید جانبازشد و به مشهد برگردانده شد
وسردار قالیباف آن زمان فرمانده پدرم بود
ولی اکنون هیچ گونه توجهی شامل پدرم نشد
از مسئولین تقاضا میکنم که از لحاظ مدارک شناسایی به ما کمک کنید،ممنونم از لطفتون یا علی
هلدینگ شایسته