دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ترازوی تجارت ایران و سوییس متوازن نیست

حجم تجارت دو کشور ایران و سوییس تنها 2.3 میلیارد دلار است، اما سهم صادرات ایران در این تبادل تجاری تنها 10 میلیون دلار است.
کد خبر : 15262

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، روابط دو کشور ایران و سوییس از سالها پیش وجود داشته است، اما در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نیز کشور سوییس میزبان چند دوره از این مذاکرات بود.


به تازگی هیاتی تجاری از کشور سوسیس در ملاقاتی با فعالان بخش خصوصی ایران اعلام کرده‌ است که منتظر رسیدن خبر توافق نهایی از طرفین است. هدف از این سفر نیز بررسی و ایجاد بسترهای همکاری‌های مشترک با ایران اعلام شد، چرا که آمار و ارقام روابط اقتصادی میان دو کشور کاهش چشم‌گیری داشته‌است.


بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرگ جمهوری اسلامی ایران، میزان صادرات ایران به کشور سوسیس در سال گذشته تنها 10 میلیون و 610 هزار و 128 دلار بوده‌ است.


محصولات غذایی نظیر پنیر، سبزیجات، بادام، فندق، میوه، زعفران، شیرینی، آدامس، مربا و ژله از جمله کالاهایی بوده که ایران به کشور سوییس صادر کرده‌ است.


بخش کوچکی از صادرات ایران به سوسیس هم شامل پوست دباغی شده، لوازم آشپزخانه، فرش، سنگ خام، مرمر، تراورتن، سفال، لوازم و اتصالات لولهکشی است.


در نقطه مقابل واردات ایران از سوسیس در سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 342 میلیون و 517 هزار و 406 دلار بوده‌ است که بیشتر شامل اسب، شیرخشک، مواد غذایی، محصولات صنعتی، ساعت، خوراک دام، دارو و سایل پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، لباس و کفش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته