دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 14:11
رویدادهای دانشگاهی

اخبار کوتاه از واحد دهاقان، مهاباد، قم، گناوه، سما جیرفت و مشهد

یک دوره مسابقه کتابخوانی با عنوان اهل بیت (ع) در تفاسیر اهل سنت و شیعه، در سطح مدارس متوسطه دوم پسرانه سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شد.
کد خبر : 15191

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی تکاور معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در امور مدارس سما گفت: در این مسابقات سه نفر از دانش آموزان حائز رتبه‌های بر‌تر شدند که طی مراسمی جوایز ارزنده و لوح‌های تقدیری به آنان اهداء شد.


اردوی دانشجویان منتخب فرهنگی و فرزندان شاهد و ایثارگر واحد دهاقان برگزار شد


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دهاقان در جمع دانشجویان منتخب فرهنگی و فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: امنیت و راحتی امروز کشور ایران مدیون خون شهدا و ایثارگران است، اگر ایثارگری‌های آن بزرگواران در طول دوران حماسه و خون نبود، امروز هیچ کسی در کشورمان نمی‌توانست بدون دغدغه به زندگی خود بپردازد.


حجت الاسلام علی شهریاری افزود: اگر اکنون ما با قدرت با کشورهای مدعی جهان می‌نشینیم و بر سر حق و حقوق ملت ایران چانه زنی می‌کنیم، بدون تردید این قدرت حاصل تلاش و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های آنان است، پس با خود عهد ببندیم که تا همیشه قدردان زحمات شهدا و پاسدار خواسته‌های آنان برای برخورداری از یک کشور اسلامی قدرتمند باشیم.


در مدت زمان برگزاری اردو در مشهد مقدس برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون شرکت در برنامه‌های رواق دارالهدایه، سخنرانی، مداحی، بازدید از موزه آستان قدس رضوی، بازدید از موزه و باغ نادری، شرکت در دعای توسل، دعای کمیل، دعای ندبه و نماز جمعه برای دانشجویان حاضر در اردو اجرا شد.


بازدید علمی دانشجویان واحد مهاباد به مناسبت هفته سلامت


همزمان با هفته سلامت، انجمن علمی- تخصصی پرستاری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در راستای فعالیت‌های خویش اقدام به بازدید علمی از مرکز سالمندان «امین الأسلام» و مرکز نگهداری معلولین ذهنی «که وین» شهرستان مهاباد کرد.


شیخ شرفی دانشجوی کار‌شناسی پرستاری و رئیس انجمن پرستاری واحد مهاباد هدف از این اقدام را توجه به کرامت و ادای فریضه والای انسانی و همچنین آشنایی دانشجویان با انواع معلولیت‌های ذهنی و روانی و اوضاع زندگی سالمندان و معلولین ذهنی در این مراکز برشمرد.


وی انجام مراقبت‌های پرستاری برای این قشر و نحوه آموزش خود مراقبتی را از دیگر برنامه‌های این بازدید دانست.


تجلیل از بهداشت یاران مدارس سما مشهد در روز جهانی بهداشت


همزمان با روز جهانی بهداشت، با برگزاری مراسمی در دبستان دخترانه سما ۴ مشهد، از بهداشت یاران مدارس سما، تجلیل شد.


در این مراسم، دانش آموزان با سردادن شعار «ایمنی و غذا از مزرعه تا سفره» (که شعار سازمان جهانی بهداشت برای سال ۲۰۱۵ است) و اجرای سرود، این روز را گرامی داشتند.


در پایان مراسم، از دانش آموزان فعال در امر بهداشت، با اهدای لوح تقدیر و جایزه، تقدیر به عمل آمد.


جشن بزرگ دانش آموختگی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار می‌ شود


معاون دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی قم گفت: با هدف تجلیل از زحمات استادان، دانشجویان و خانواده‌های ارجمند آنان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ایام فرخنده ماه شعبان، جشن بزرگ دانش آموختگی در آخر اردیبهشت ماه جاری در سالن ورزشی واحد قم برگزار می‌شود.


دکتر محسن‌زاده گنجی افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر دانشجویان، این مراسم که طی چند سال گذشته برگزار نشده بود در سال جاری با برنامه‌های محتوایی بهتر و با تاکید بر معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی و کارآفرینی فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد.


معاون دانشجویی دانشگاه افزود: تلاش شده در این جشن بر الگوهای جدید فرهنگی پیشنهاد شده از سوی نهادهای فرهنگی واحد تاکید و اجرا شود.


وی از دانشجویان درخواست کرد با توجه به محدودیت سالن هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.


مسابقات فوتسال در دانشگاه آزاد واحد گناوه


مسابقات فوتسال درون واحدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه برای اولین بار در چمن مصنوعی احداث شده توسط این واحد برگزار شد.


به گزارش آنا، در این دوره از مسابقات که با حضور شش تیم از درون واحد برگزار می شد، تیم بسیج دانشجویی موفق شد مقام قهرمانی را به دست آورد.


این دوره از مسابقات با وجود نوپا بودن با استقبال نسبتا خوبی از سوی دانشجویان روبه رو شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته