دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1394 - 10:03

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: تسلیم فرمان‌های عربستان نمی‌شویم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن حملات تجاوزکارانه علیه یمن را صددرصد سعودی نامید و هدف آن را تخریب یمن و زیرساخت‌های آن دانست.
کد خبر : 15185

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «العالم»، سرهنگ «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگویی مطبوعاتی در صنعا گفت: شمار حملات هوایی عربستان به یمن از 3120 حمله از زمان تجاوزگری فراتر رفته است. حملات سعودی‌ها نسبت به مرحله اول مخرب‌تر و بی‌رحمانه‌تر شده است، ولی عدالت در راه است و باید این حملات پاسخ داده شود.


وی افزود: 2992 حمله به مواضع غیرنظامی صورت گرفته است و میانگین خسارت‌های مالی به بیش از 40 میلیارد دلار رسیده است، در حالی‌که خسارت بازرگانان بالغ بر 8 تریلیون ریال (یمنی) است.


«غالب لقمان» تاکید کرد: منطقه «عبطان» با موشک‌های کروز هدف قرار گرفت و ممکن است مجروحان تحت تاثیر تشعشعات اورانیوم رقیق شده قرار گرفته باشند. عربستان از اورانیوم و بمب‌های رادیواکتیو در حملات هوایی خود علیه یمن استفاده کرد و متجاوزان سعودی به جنایت‌های بسیاری علیه غیرنظامیان در تمام شهرهای یمن دست زدند.


سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: کشتار متجاوزان سعودی، نیروهای مسلح را از پیشروی و تحقق پیروزی باز نداشت و این حملات تجاوزکارانه به ما ثابت کرد که القاعده فقط یکی از بازوهای نظام سعودی است.


«غالب لقمان» با بیان اینکه تدابیر عملی پیروز نهایی را مشخص می‌کنند، گفت: یمن نمی‌پذیرد که مزدور و یا خائنی در خاکش وجود داشته باشد و ما بار دیگر به اطاعت عربستان سعودی و یا آمریکا در نمی‌آییم، حتی اگر تمام جهانیان گردهم آیند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته