امانی مطرح کرد: رکود اقتصادی بر کلانشهر تهران حاکم شده است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، ناصر امانی امروز بعدازظهر در نشست خبری که درخصوص کلیات بودجه سال آینده شهرداری تهران برگزار شد ، در پاسخ به سوالی درباره هزینه تمام شده پل صدر گفت: در سال 1390 هزینه احداث پل صدر در حدود 639 میلیارد و 159 میلیون تومان بود اما باید اعلام کنم که هر ساله 4تعدیل برای نرخ هزینه پروژهها براساس فهرست نرخ بهایی که دولت اعلام میکند اعمال میشود . هزینه تعدیلی که برای پروژه صدر اعلام شده است 578میلیارد و 243میلیون تومان برآورد شد.
وی افزود: شورای شهر نیز میزان هزینه برای پل صدر از شهرداری خواسته بود که در نامهای در سال 95 میزان هزینه کرد را برای اعضای عزیز شورای شهر فرستادهایم .
امانی در خصوص جلسه اخیر شهرداری تهران با معاون رئیس جمهور نیز گفت : در این جلسه آقای نوبخت از اقدامات شهردرای تهران در یک دهه اخیر تقدیر و تشکر کردند وقتی که ما مشکلات را به ایشان اعلام کردیم ایشان قول مساعد همکاری و پرداخت بخشی از طلب های شهرداری را دادند.
وی گفت : در این جلسه اعلام کردهایم که حدود 600میلیاردتومان از محل پرداخت جرایم از دولت طلب داریم که از این محل تا کنون یک ریال هم به شهرداری پرداخت نشده است آقای نوبخت قول مساعد دادهاند که در این خصوص پیگیریهای لازم را انجام داده و سهم شهرداری تهران را پرداخت کنند .
امانی با بیان اینکه قول مساعدی نیز درخصوص پرداخت مایه التفاوت قیمت بلیت مترو را نیز از معاون رئیس جمهور گرفتهایم ، گفت: امیدواریم تا پایان سال بخشی از مطالبات خود را از دولت بگیریم . همچنین آقای نوبخت قول مساعد دادند که بخشی از اوراق صکوک را مخصوص شهرداری تهران کنار بگذارند .
در ادامه معاون شهردار تهران در خصوص کلیات بودجه سال آینده مدیریت شهری پایتخت، اظهارکرد: هم اکنون وضعیت اقتصادی و رکود حاکم بر اقتصاد شهری بر هیچ کس پوشیده نیست ما با رشد منفی بازار مسکن و کاهش ساخت و ساز و تاثیر آن بر اقتصاد شهری مواجه هستیم.
امانی با بیان اینکه با این وجود، بودجه شهرداری تهران در سال آینده تنها 3.4 درصد رشد داشته است ، گفت: این در حالی است که بودجه ما کاملا انقباضی بسته شده است .
وی با تاکید بر اینکه 18 هزار و 489 میلیاردتومان کل بودجه سال آینده شهرداری پایخت است، گفت: از این مقدار حدود 11 هزار میلیاردتومان نقد (64 درصد) و درحدود 7 هزار میلیاردتومان غیرنقد(36ردرصد) می باشد.
امانی با بیان اینکه تا قبل از این دوره مدیریت شهری بودجه نقد در لایحه عنوان نمیشد، عنوان کرد : اما در دوره مدیریت قالیباف تمام درآمدهای نقد و غیرنقد در بودجه تقدیم شده شهرداری به شورا ثبت شده است . باید تاکید کنم که در این دوران بودجه شهرداری همیشه شفاف بوده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه مهمترین اولویت ما در بودجه سال آینده پرداخت دیون و توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت است خاطرنشان کرد : ما در آیندهای نزدیک خط 6 و 7 مترو را افتتاح خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه یک سوم پول بلیت مترو را شهرداری، یک سوم را دولت و یک سوم را مردم باید پرداخت کنند، ادامه داد: اما متاسفانه تا کنون دولت هیچ گاه سهم خود را در خصوص یارانه بلیت پرداخت نکرده است ضمن اینکه ما کماکان از شهروندان سهم کامل را در بلیت مترو دریافت نمی کنیم .
امانی افزود:متاسفانه دولت طلب خود رابه شرکت بهره برداری مترو پرداخت نکرده است و این شرکت نیز نتوانسته است بدهی های خودرا پرداخت کند و امروز این بدهی ها انباشته شده است .
امانی با اشاره به اینکه برنامه دوم پنج ساله شهرداری ما را موظف کرده است تا 80 درصد خطوط اتوبوسرانی را به بخش خصوص واگذار کنیم ، تصریح کرد: بنا داریم در سال آینده خطوط بی .ار.تی را به بخش خصوصی واگذار کنیم .
وی با اشاره به نقش درآمدهای پایدار در بودجه شهرداری و کاهش بخشی از آن توسط دولت در سـال آینده گفت: ما در سال 95 در میزان درآمدهای پایدارشهرداری تهران 10درصد رشد داشتهایم . اما در سال 96 ، با اقدام دولت در کاهش میزان سهم شهرداریها از درآمدهای پایدار 20.5درصد کاهش خواهیم داشت. باید اعلام کنم که ما و سایر کلانشهرها از این موضوع به شدت نگران هستیم.
معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری پایتخت امسال 242 پروژه به مبلغ 477 میلیارد تومان را به بهره برداری خواهد رساند، خاطرنشان کرد : در سال آینده 300 پروژه را با بودجه ای که در شورا به تصویب خواهد رسید به پایان خواهیم رساند .
امانی با بیان اینکه در حدود 2 هزار و 895میلیاردتومان بودجه مناطق 22 گانه شهر تهران است، افزود: عمده این مبلغ صرف توسعه مناطق و پروژه های منطقهای خواهد شد همچنین باید بگویم که ما در سال آینده بودجه مناطق جنوبی را نسبت به امسال افزایش دادهایم.
وی با اشاره به بودجه معاونت های شهرداری تهران در سال آینده نیز گفت: 825 میلیاردتومان بودجه معاونت فنی و عمران، 2 هزارو 120 میلیاردتومان معاونت توسعه منابع انسانی، 2هزار و 483 میلیاردتومان بودجه معاونت مالی و اقتصاد شهری ، 2هزار و 193 میلیاردتومان بودجه معاونت خدمات شهری ، 4 هزارو 764میلیاردتومان بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک و 712 میلیاردتومان معاونت فرهنگی و اجتماعی می باشد . البته همه معاونتها باید بخشی از اعتبارات خود را نیز در مناطق هزینه کنند.
انتهای پیام/