افزایش 50 درصدی سهم ارزشیابی فرآیندی در امتحانات دانشآموزان پایه دهم
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد عابدینی با اشاره به مصوبه 932 شورای عالی آموزش و پرورش که به استانها ابلاغ شده است، اظهار کرد: در این مصوبه تلاش شده است تا مرجعیت معلم در تمام حوزهها حفظ شود.
وی با بیان اینکه ارزشیابی تحصیلی در سنوات گذشته برمبنای 25 درصد فرآیندی و 75 درصد امتحان پایانی بوده است، افزود: پیش از این 15 نمره به امتحانات پایان ترم و 5 نمره به امتحانات میان ترم دانش آموزان تعلق میگرفت.
عابدینی ادامه داد: بر اساس مصوبه جدید از 20 نمره درسی هر دانش آموز 10 نمره به امتحانات میان ترم و 10 نمره به امتحانات پایان ترم تعلق میگیرد.
وی به مواد 45 و 46 آیین نامه جدید آموزشی ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه که توسط شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، افزود: بر اساس این مصوبه ضریب امتحانات پایان ترم دانش آموزان از 0.6 به 0.5 کاهش و باعث شده است تا مرجعیت علمی معلم در ارزشیابی فرآیندی دانش آموز افزایش پیدا کند.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه ضریب تاثیرگذاری نمرات پایانی در ارزشیابی تابستانی نیز از 80 درصد به 75 درصد کاهش یافته است.
عابدینی تاکید کرد: به دلیل نمره پایین امتحانات میان ترم دانش آموزان تمام توجه خود را به امتحانات پایان ترم و مطالعه در شبهای امتحان متمرکز میکنند که این موضوع باعث بروز مشکلات فراوانی برای آنها میشود.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش همچنین دانش آموزانی که در پایه نهم انتخاب رشته کردهاند میتوانند در صورت صلاحدید در پایه دهم رشته تحصیلی خود را تغییر دهند.
عابدینی با بیان اینکه طبق مصوبه قبلی شورا امکان تغییر رشته از دانش آموزان پایه نهم گرفته شده بود، افزود: دانش آموزان متقاضی تغییر رشته میتوانند درخواست خود را به مدرسه محل تحصیل خود ارائه دهند.
وی تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش هیچ مصوبهای برای استفاده از معلمان خارجی در مدارس نداشته است و بنابراین به کارگیری این معلمان منع قانونی دارد و همچنان تخلف است.
انتهای پیام/