دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1397 - 03:00

دانشجویان امتحان میان‌ترم را جدی بگیرند

هر چه ترم تحصیلی دانشجویان به پایان نزدیکتر می‌شود، امتحانات میان‌ترم قبل از امتحانات نهایی ذهن دانشجویان را مشغول می‌کند.
کد خبر : 321703

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هر چه ترم تحصیلی دانشجویان به پایان نزدیکتر می‌شود، امتحانات میان‌ترم قبل از امتحانات نهایی ذهن دانشجویان را مشغول می‌کند. هر یک از دانشگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی ضوابط خاص خود را برای برگزاری این امتحانات دارند.


در حالت کلی این امتحانات با هماهنگی استادان و معاون آموزشی دانشگاه‌ها در زمان کلاس یا خارج از آن برگزار می‌شود و بسیاری از استادان نمره 5 از 20 را برای نمره میان‌ترم در نظر می‌گیرند که البته این نمره در هر دانشگاه یا هر درسی فرق می‌کند.


برخی از استادان نمره میان‌ترم را به چند بخش امتحان، حضور در کلاس، مشارکت در درس و ارائه مقاله و نظایر آن تقسیم می‌کنند و برخی هم فقط امتحان میان‌ترم را ملاک قرار می‌دهند، اما آنچه در نفس این اقدام مهم است محک توجه دانشجویان به درس در اواسط ترم تحصیلی است.


البته این راهی برای دانشجویانی است که می‌خواهند در پایان‌ترم فشار کمتری را متحمل شوند چراکه هر چه نمره میان‌ترم بهتر باشد دانشجو اگر نمره کمتری از پایان‌ترم کسب کند می‌تواند آن را جبران کند و در نهایت نمره بهتری را به‌دست آورد.


در برخی از دانشگاه‌ها مانند پیام‌نور ضوابط آزمون میان‌ترم کمی متفاوت‌تر است. آزمون میان‌ترم در این دانشگاه 8 نمره دارد. استادان این دانشگاه در صورت تمایل می‌توانند برای دانشجویان امتحان میان‌ترم برگزار کنند و نمره میان‌ترم دانشجویان را به‌عنوان بخشی از نمره پایان‌ترم دانشجویان در سامانه این دانشگاه ثبت کنند. دانشجویان دیگر در امتحان پایان‌ترم باید نمره از 12 دریافت کنند و هرچه به‌دست آورند با آن نمره میان‌ترم جمع می‌شود.


دانشجویان همچنین اگر نمره امتحان میان‌ترم نداشته باشند باز باید امتحان پایانی را از 12 نمره کسب کنند و در نهایت نمره قطعی با ضرب این نمره در ده‌ششم به‌دست می‌آید.


دانشجویان همه دانشگاه‌ها باید نمره میان‌ترم را جدی بگیرند تا بتوانند علاوه بر مطالعه بخش اعظمی از کتاب، قسمتی از نمره پایان‌ترم را به‌دست آورند. این‌گونه اگر مشکلی در زمان امتحان پایان‌ترم برای دانشجویان رخ داد و امکان مطالعه کامل از آنها سلب شد حداقل می‌توانند به بخشی از نمره خود دلخوش کنند و برای بقیه آن تلاش کنند.


موضوع مهم دیگر این است که در صورت داشتن وقت محدود فقط می‌توانند قسمت‌های کمتر خوانده یا اصلاً خوانده‌نشده را مطالعه کنند. درهرصورت جدی گرفتن امتحان میان‌ترم برای دانشجویان اثرگذار است و می‌تواند نمره معدل بهتری را نصیب آنها کند.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته