دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گزینه جدید وزارت نیرو برای تامین آب شرب استان‌‌های تهران، قزوین و البرز

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از مطالعه طرح انتقال آب از دامنه‌ها ی البرز برای تامین آب شرب استان‌های تهران، قزوین و البرز خبر داد.
کد خبر : 151068

علیرضا دائمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با درخواست از شهروندان تهرانی برای مدیریت آب مصرفی خود افزود: اگر نتوانیم در استان تهران با منابع موجود مدیریت مصرف را انجام دهیم و از همین مقدار آب در اختیار استفاده کنیم، به سمت توسعه بازیافت پساب می‌رویم.


وی تصریح کرد: یکی دیگر از بحث‌های مطرح شده برای تامین کسری منابع آبی این است که از دامنه‌های شمالی البرز بخشی از آب مورد نیاز را بیاوریم.


دائمی ادامه داد: انتقال آب از دامنه‌های شمالی البرز طرحی است که شرکت مدیریت منابع آب در حال مطالعه آن است. در صورتی که مطالعات این شرکت به نتیجه برسد ممکن است پس از تصویب و تخصیص اعتبار این اقدام برای استان‌های البرز، قزوین و تهران صورت گیرد.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تاکید کرد: علاوه بر این طرح، اکنون پروژه جلوگیری از فرار آب لار را دنبال می‌کنیم تا بخشی از منابع آبی که از سد فرار می‌کند را برای شرق استان تهران بازگردانده و به مصرف برسانیم.


وی درباره احتمال واردات آب نیز خاطر نشان کرد: مباحثی برای واردات و انتقال منابع آبی به جهت جبران کمبود و کسری منابع با کشورهای شمالی و پر آب بود اما فعلا گزینه‌های داخلی را بررسی می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته