دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین نشست استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برگزار شد/ موحدی کرمانی: باید نزدیکترین گزینه به رهبری را برای انتخابات معرفی کنیم

نخستین نشست شوراهای استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با حضور چهره‌های جریان اصولگرایی، صبح پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه برگزارشد.
کد خبر : 150666

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلب اسلامی، در اولین نشست شوراهای استانی این جبهه که ۳۶۲ نفر از اعضای شوراهای استانی و اعضای هیأت مؤسس جبهه مردمی حضور داشتند، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نیز به عنوان مهمان ویژه جلسه دقایقی به سخنرانی پرداخت.


حجت الاسلام رحیمیان رئیس هیأت مؤسس در ابتدای برنامه ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی به تببین فلسفه واهداف شکل گیری جبهه مردمی پرداخت و با تشریح وضعیت موجود گفت: اینک ما در لیله القدر تاریخ اسلام هستیم و شاهدیم که هیچ زمانی مانند امروز تقابل جبهه حق وباطل در دنیا وجود نداشته و پیشرفت تکنولوژی نیز به عنوان ابزاری در اختیار جبهه باطل قرارگرفته اما در مقابل به لطف خداوند متعال و نقش امام راحل و رهبری در جبهه حق میلیون‌ها انسان جان بر کف برای دفاع از اسلام و ولایت حضوردارند.


رئیس هیأت مؤسس جبهه مردمی افزود: در طی این سال‌ها شاهدیم دولت‌هایی آمده‌اند اما بر خلاف ادعای خود در عمل مطالبات رهبر انقلاب بر زمین مانده و کشور با مشکلات جدی روبه‌روست، در چنین شرایطی وظیفه سنگینی بر دوش ماست تا به شعار محوری نظام اسلامی که همانا خدمت است به طورکامل عمل کرده و غفلت‌های صورت گرفته راجبران کنیم.


وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب معیشت مردم گفت: وضعیت اشتغال درکشور فاجعه است، آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته و در عین حال دشمن درعرصه فرهنگ می‌تازد. درچنین شرایطی ۶ جبهه مردمی نیروهای انقلاب ایجاد شده و مهمترین مسأله را خدمت براساس عقلانیت، معنویت و اخلاص می‌داند. این جبهه یک حرکت فراگیر است تا مسیر نظام درجهت رهنمودهای رهبرانقلاب به حل مشکلات مردم و خدمت منجر شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: تفرقه و تشتت نباید تکرار شود و راه حلی نداریم جز آنکه زیر یک چتر قرار گیریم. این جبهه با گسترش در سراسر کشور تلاش می‌کند تا مردم حس کنند این جریان هدفی جز خدمتگزاری به مردم ونظام ندارد. توجه به نسل سومی‌ها از اولویت‌های ماست و باید تلاش کنیم نقش برجسته آنان مورد غفلت قرار نگیرد چراکه با فعال شدن آنان حل مشکلات با سرعت بیشتری انجام خواهد پذیرفت.


دستجردی: جبهه ما؛ جبهه گفتمان عدالت‌خواهی، تبعیض‌ستیزی و مردمسالاری است


در ادامه این نشست، دیگر اعضای هیأت مؤسس و برخی اعضای ستادی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.


مرضیه وحید دستجردی که سخنگویی جبهه مردمی را عهده‌دار است نیز در این مراسم گفت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست در وضعی قرارداریم که آنچه انتظار داریم نمی‌بینیم و آنچه انتطار نداریم می‌بینیم لذا شرایط به هیچ عنوان مطلوب نیست. امروز در هر خانه‌ای وقتی سؤال ازمشکلات می‌کنیم مسأله بیکاری مطرح می‌شود و در کنار آن رکود بی‌سابقه و تبعیض در جامعه باعث شد تا ما در کنار هم قرار گیریم و برای تغییر در وضع موجود به وظیفه خود عمل کنیم.


وی افزود: این جبهه، جبهه گفتمان عدالت‌خواهی، تبعیض‌ستیزی و مردمسالاری است و باید همه همت خود را برای تغییر وضع موجود به کار بندیم.


22 مجمع از اقشار مختلف تشکیل می‌شود


در ادامه نشست برخی اعضای شوراهای استانی به طرح دیدگاه‌های خود پرداخته و با اعضای هیأت موسس گفت‌وگو کردند.


در این نشست که برای بحث وتبادل نظر درخصوص ساختار و سازمان جبهه و برنامه‌های آن تشکیل شده بود رئیس و اعضا ستاد مرکزی به طور مشروح مطالبی بیان کردند و اعضا نشست که شوراهای استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بودند، به طرح نقطه نظرات خود پرداختند از جمله مسائلی که دراین نشست مورد بحث قرار گرفت تشکیل مجامع شهرستانی و سپس مجمع ملی بود که قرار است درنیمه اول بهمن‌ماه برگزارشود.


همچنین درخصوص نحوه سازمان‌دهی و تشکیل مجامع اقشار و صنوف مختلفی که برای پیوستن به جبهه اعلام آمادگی کرده‌اند بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد مجامع ۲۲ قشر، صنف و تشکل سیاسی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی تشکیل و نمایندگان خود را برای حضور در مجمع عمومی معرفی کنند.


آیت الله موحدی کرمانی: نمی‌خواهیم‌ رئیس‌جمهوری آینده نسبت به غارت بیت‌المال بی‌تفاوت باشد


در آخرین بخش نشست شورای استانی، جبهه مردمی نیروهای انقلاب میزبان آیت‌الله موحدی کرمانی بود و ایشان دقایقی به سخنرانی پرداخت.


آیت‌الله موحدی کرمانی در قسمتی از سخنانش با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات آتی گفت: هرکس تأییدصلاحیت شود وارد رقابتی می‌شود و انتخاب بین صالح و اصلح خواهد بود. باید بگردیم و اصلح را پیدا کنیم و به او رأی دهیم. این یک وظیفه است وگام برداشتن در این مسیر عبادت محسوب می‌شود.


وی ادامه داد: شورای محترم نگهبان حداقل صلاحیت را لحاظ می‌کند اما ما باید دنبال حداکثر صلاحیت باشیم. باید بگردیم و نزدیکترین گزینه به رهبری را از نظر ثبات، روحیات، بینش، شجاعت، بی‌اعتنایی به دنیا و ساده‌زیستی و عدل پیدا کنیم.


آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین افزود: ممکن است افرادی آدم‌های خوبی باشند اما مقبولیت نداشته و رأی نیاورند پس باید همه شرایط را برای رسیدن به گزینه اصلح در نظر گرفت.


وی در پایان تأکید کرد: نمی‌خواهیم‌ کسی رئیس‌جمهوری شود که نسبت به پول‌های غارت شده بیت‌المال بی‌تفاوت باشد بلکه پول‌ها را به بیت المال برگرداند و جلوی سوء استفاده‌ها و رانت‌خوارها را بگیرد.


نشست خبری سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی طبق اعلام قبلی فردا ـ یکشنبه ۲۶دی‌ماه ـ برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته