دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 12:23

70هزار گل‌ لاله، میهمان بهاری بوستان‌های شمال تهران

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک تهران گفت: به منظور طراوت بخشی و زیبایی فضاهای سبز شهری شمال تهران بیش از ۷۰ هزار پیاز لاله که در میادین و بوستان‌های سطح منطقه یک کاشته شده بودند به گل نشسته و تا اواخر اردیبهشت ماه ماندگارند.
کد خبر : 15055

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید نوربخش با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید گردشگران منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای از جاذبه‌های شمال تهران، زیباسازی مناظر شهری در فصل بهار با کاشت 70 هزار پیاز‌ گل لاله در بوستان‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت.


وی افزود: این گل‌ها از مرغوب‌ترین نوع و دارای تنوع رنگی فراوان بوده و اسفندماه سال 93، در قطعات فضای سبز کاشته شد و در فروردین ماه امسال به گل نشست.


نوربخش اضافه کرد: عمر گل‌های لاله تا اواخر اردیبهشت‌ماه خواهد بود و پس از آن گل‌های فصلی جایگزین لاله‌ها می‌شوند.


معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک تهران تصریح کرد: حجم عملیات کاشت با توجه به متراژ قطعات فضای سبز و نقاط اصلی و فرعی منطقه یک مختلف بود به طوری که در بوستان‌های بزرگ و نقاط مهم منطقه مانند بوستان‌های نیاوران، قیطریه و میادین تجریش، نوبنیاد و نارنجستان و همچنین خیابان یمن مقابل ساختمان اجلاس سران، ۴۰ هزار پیاز لاله و در بوستان‌های بزرگ جمشیدیه و قیطریه ۳۰ هزار پیاز لاله کاشته شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب