دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 11:39
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان:

حضور شهدای گمنام در واحد زنجان فضای معنوی به این دانشگاه داده است

دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با حضور یادگاران دوران دفاع مقدس، جمعی از مسئولان استان، خانواده‌های شهدا در محل سالن شهید مطهری دانشکده علوم انسانی و اجتماعی مجتمع امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد.
کد خبر : 14994

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، با بیان اینکه دو شهید گمنام در تاریخ ۲۵ فروردین سال ۱۳۹۲ در این دانشگاه آرام گرفته‌اند، تصریح کرد: حضور این شهدا در این مکان برای دانشگاه مایه خیر و برکت بوده و فضای معنوی به دانشگاه داده است.


دکتر یداله رجائی با توجه به جایگاه رفیع شهدا در کشور افزود: شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس با رشادت‌های خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و توانمندی و قدرت کنونی ایران مدیون خون شهدا است.


وی با توجه به اینکه جایگاه کنونی ایران اسلامی مدیون خون شهدا است، ادامه داد: در سایه مجاهدت‌های این افراد اکنون ایران به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان شناخته شده و کشورهای ابر قدرت در مقابل ایران زانو زده‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با توجه به کارشکنی‌های کشورهای شرق و غرب در مقابل ایران عنوان کرد: این کشور‌ها با راه انداختن جنگ از سوی صدام به عنوان دست‌نشانده‌ خود سعی در تضعیف کشور تازه تاسیس ایران را داشتند.


رجائی با توجه به رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس افزود: پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس موجب اقتدار این کشور در عرصه بین‌المللی شد.


وی با توجه به مذاکرات ۱+۵ با ایران گفت: مذاکرات دولت های قدرتمند جهان با جمهوری اسلامی ایران نتیجه مجاهدت، صبوری و سخت کوشی ملت بزرگ ایران و خون پاک شهیدان است.


در این یادواره، نورالدین عافی نویسنده کتاب «نورالدین پسر ایران» و یاراحمدی نویسنده و خاطرات طنز دوران دفاع مقدس و سردار پاسدار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارلمهدی (عج) زنجان به بیان خاطرات خویش از روزهای دفاع مقدس پرداختند.


در پایان این مراسم از تعدادی از مادران شهدای دوران دفاع مقدس با اهدای هدایا تقدیر شد و حاضران در یادواره با حضور بر مزار شهدای گمنام واحد زنجان با آرمان‌های شهدای والا مقام جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته