دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشکیل ستاد بزرگداشت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد ارومیه

ستاد بزرگداشت رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به ریاست دکتر جوان‌پور در واحد ارومیه تشکیل شد. مراسم ویژه شب هفتم ارتحال وی در واحد ارومیه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 149654

به گزارش خبرنگار آنا، در ابتدای جلسه‌ای که به همین مناسبت برگزار شد، حجت الاسلام میرزایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را واقعه دردناک برای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و زحمات وی را غیرقابل انکار دانست.


میرزایی اظهار کرد: «آقای هاشمی شخصی بود که تمام سرمایه خویش را در راه انقلاب خرج کرده و همیشه در پست‌های حساس در سنگر خدمت در کنار رهبری بود.»


میرزایی گفت: «این مبارز خستگی ناپذیر، عمر پربرکت خود را در به ثمر نشاندن اهداف والای انقلاب اسلامی ایران سپری کرد و بدون شک امروز ایران اسلامی یکی از بزرگ‌ترین و اصلیترین مهره‌های خود را از دست داد. »


وی با بیان خاطرات مقام معظم رهبری در دوران تحصیل حوزه افزود: «حضرت آقا در کتابشان بیان داشتند که در طول سال‌های تحصیل در حوزه من خود شاهد بودم که آقای رفسنجانی همواره کمک حال مالی و معنوی برای سایر طلاب بود و در طول زندگیشان نیز در مواقع حساس سرمایه خود را در راه نظام مقدس انقلاب اسلامی هزینه کرد. »


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی هم با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) و رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، رحلت وی را یک ضایعه بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی دانست و در سخنانی به سیره اخلاقی او در طول خدمتشان به کشور پرداخت.


جوان‌پور گفت: «هاشمی رفسنجانی، شاگرد امام راحل و یار دیرین، همراه و همسنگر واقعی و همیشگی مقام معظم رهبری، مجاهد خستگی ناپذیر دوران سخت مبارزات نهضت اسلامی بود که عمر پربرکت خویش را در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بعد از پیروزی انقلاب در پست‌های حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خدمت‌گزاری صادقانه و خالصانه به مردم در میدان‌های حساس و کلیدی نظام سپری کرد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی زحمات و خدمات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را برای کشور را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: «مجموعه دانشگاه آزاد خود را مدیون وی می‌داند چراکه تدبیر بالای او موجب انتقال علم و دانش به سراسر کشور شد بنابراین باید با برگزاری مراسمی بزرگ و با شکوه دین خود را به معظم له ادا کنیم.»


جوان‌پور افزود: «پیام تسلیت رهبر انقلاب یک حجت برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی بود که حقیقت را آشکار ساخت تا همگان بدانند هاشمی رفسنجانی (ره) یکی از ستون‌های اصلی این نظام مقدس بود.»


به گزارش آنا در این جلسه مقرر شد امروز دوشنبه 20 دی بعد از نماز مغرب و عشا در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه مراسم ختم قرآن برای شادی روح حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) برگزار شود.


هفته بعد هم به مناسبت هفتمین روز درگذشت آن مرحوم مراسم ویژه ای با حضور مسئولان استانی و عموم مردم در مسجد امام حسین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب