دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1394 - 09:35
نماینده دکتر میرزاده در فارس خواستار شد

ضرورت تعامل دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی، تجاری و موسسات از طریق انجام طرح‌های پژوهشی

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، خواستار تعامل و ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه‌ها با مراکز صنعتی و تجاری، ادارات و موسسات دولتی و غیر دولتی از طریق انجام طرح های پژوهشی آنان از سوی اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه‌ها شد.
کد خبر : 14962

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر عبدالرضا جمال‌زاده در جلسه شورای روسای واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره نام گذاری سال۹۴ به سال همزبانی و همدلی دولت و ملت، تحقق این شعار موجب می‌شود تا سرمایه‌های اجتماعی و ملی در مسیر توسعه قرار گیرد و عدالت محوری در جامعه حکم فرما باشد که در این زمینه نقش دانشگاه‌ها در کمک علمی به جامعه و اگاه سازی علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... حائز اهمیت است.


نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد به بررسی نحوه عملکرد دانشگاه‌ها درباره جذب بودجه ۱۶درصدی خارج از منابع شهریه‌ای پرداخت و سرمایه گذاری و تلاش واحد‌ها در زمینه تاسیس شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را بهترین راهکار در این باره دانست.


وی تجاری سازی علم، توسعه فعالیت های فرهنگی و سرمایه گذاری در رشته‌های تحصیلات تکمیلی را از اولویت های دانشگاه‌ها در سال جدید دانست.


رئیس واحد لامرد نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد دانشگاهی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی- پژوهشی، رفاهی و... در سال ۹۳، وجود دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان لامرد را باعث توسعه و پیشرفت این منطقه دانست که با کم کردن هزینه تحصیل و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرستان‌ها و استانهای دیگر سبب رضایت خاطر و حمایت خانواده‌های دانشجویان از دانشگاه آزاد اسلامی شده است.


امیری خاطرنشان کرد: شاهدبودن پیشرفت و توسعه در این شهرستان که جنوبی‌ترین و یکی از محروم‌ترین شهرستانهای استان فارس و کشور است ازبرکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید شکرگزار آن باشیم.


همچنین دکتر عبدالمجید اسدی معاون هماهنگی استان فارس، درباره وضعیت فعلی واحد‌ها و مراکز دانشگاهی استان فارس گزارشی ارائه و راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات موجود ارا بیان کرد و از واحد‌ها و مراکز خواست که دربرنامه ریزی‌های خود در سال ۹۴ مدنظر قرار داده و گزارش فعالیت های خود را به طور منظم به ستاد هماهنگی ارسال کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته