دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1401 - 13:19
رئیس دانشگاه آزاد لامرد:

تولید علم و محصول دانش‌بنیان رسالت مهم استادان است

تولید علم و محصول دانش‌بنیان رسالت مهم استادان است
سیداحمد هاشمی، مهم‌ترین رسالت دانشگاه و استادان را تولید علم و محصولات دانش‌بنیان برشمرد.
کد خبر : 821213

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از لامرد، سیداحمد هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد در نشست مشورتی با استادان این دانشگاه مهم‌ترین رسالت دانشگاه و استادان را تولید علم و محصولات دانش‌بنیان برشمرد که باید با تربیت دانشجویان متخصص، متعهد و پژوهش‌محور در راستای تولید علم و تجاری‌سازی آن به منظور حل مشکلات موجود و استقلال علمی کشور به نتیجه برسد.

وی با تشریح اهداف، برنامه‌ها و رسالت‌های دانشگاه، همکاری استادان برای تحقق اهداف ذکرشده را خواستار شد و تأکید کرد: استادان باید با تبیین و دفاع از اهداف دانشگاه در درون دانشگاه برای دانشجویان و در بیرون دانشگاه برای آحاد جامعه تلاش کنند.

تولید علم و محصولات دانش‌بنیان رسالت مهم استادان است

این مسئول از استادان دانشگاه خواست تا با تجزیه و تحلیل برنامه‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه با انتقادها و پیشنهادهای سازنده خود در کیفیت بخشی به مسئولان کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، آغاز تربیت اجتماعی را از سطح خرد (خانواده و کلاس درس) برشمرد که نقش والدین، معلمان و استادان در این باره بسیار حائز اهمیت است و در این راستا تأثیر رفتارهای الگویی و غیرمستقیم استادان بر دانشجویان را بسیار مهم دانست.

هاشمی توضیح داد: استادان دانشگاه باید در کنار دانشجویان بوده و با شنیدن مشکلات و انتقاد به‌حق آنها و راهنمایی‌های درست، صحیح و تبیین وضع موجود کشور در آگاهی‌بخشی به دانشجویان و جلوگیری از دادن اطلاعات غلط به آنان به کمک دانشجویان بیایند.

وی، مطالبه‌گری را از وظایف مهم دانشگاه، استادان و دانشجویان دانست که باید با کسب اطلاعات دقیق، صحیح، تجزیه و تحلیل آنها با قدردانی از کارهای مثبت انجام شده در راستای حذف یا اصلاح برنامه‌های اشتباه با دید مطالبه‌گری از مسئولان گام برداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته