دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نعمت‌زاده: از توسعه همکاری‌های صنعتی با ایتالیا استقبال می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آماده توسعه همکاری‌ها به ویژه در بخش صنعت با ایتالیا هستیم.
کد خبر : 14880

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار با وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا با بیان اینکه در گذشته نیز همکاری‌ شرکت‌های ایتالیایی در زمینه‌های مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی و... با ایران وجود داشته است، افزود: خرسندیم که اینگونه روابط را تجدید و گسترش دهیم.


وی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان کشور در حال صنعتی شدن تمایل دارد تا از تجارب کشورهای صنعتی استفاده کند،‌ تصریح کرد: هم اکنون تراز تجاری ایران و ایتالیا به علت مسائل تحریم از 6 و 7 میلیارد دلار به 1.5 میلیارد دلار رسیده و این موضوع بطور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپایی تلقی می‌شود.


نعمت‌زاده با اشاره به الزام دولت مبنی بر نصب فیلترهای مخصوص برای خودروهای دیزلی ادامه داد: می‌توانیم با شرکت‌های ایتالیایی در این زمینه و سایر بخش‌های صنعت خودرو همکاری داشته باشیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ایران در زمینه تولید کاتالیست‌های مناسب خودرو و طراحی و ساخت موتور خودرو با حداقل مصرف سوخت و آلایندگی آمادگی سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های ایتالیایی دارد.


نعمت‌زاده اظهار کرد: ما در کشورمان یک مرکزتحقیقات و طراحی موتور خودرو داریم که مجهز به تجهیزات پیشرفته است و با توافقات بعمل آمده از نظرات متخصصین ایتالیا بهره خواهد گرفت.


وی با بیان اینکه در تلاشیم تا در زمینه محیط زیست از رویه‌های پذیرفته شده جهانی پیروی کنیم، یادآور شد: ما در تمامی استان‌های کشورمان در هر اداره صنعت، معدن وتجارت واحد HSE و محیط زیست مستقر بوده که جدای از ساختار سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کنند.


نعمت‌زاده عنوان کرد: در واحدهای HSE علاوه برنظارت بر فعالیت‌های صنعتی، معدنی و مسائل فنی و تکنولوژیکی در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های جدید صنعتی ومعدنی نظارت زیست محیطی نیز بطور کامل صورت می‌گیرد. همچنین هم اکنون تولید تمام خودروهای کشور با سوخت یورو 4 است که تلاش داریم به سمت یورو 5 و 6 برویم.








هم اکنون تراز تجاری ایران و ایتالیا به علت مسائل تحریم از 6 و 7 میلیارد دلار به 1.5 میلیارد دلار رسیده و این موضوع بطور قطع به ضرر هر دو کشور ایران و ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپایی تلقی می‌شود

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تمامی کارشناسان صنعتی و معدنی ملزم به استفاده از کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی زیست محیطی هستند، عنوان کرد: ازهمکاری‌های متقابل با کشور ایتاالیا در این زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.


وی ضمن دعوت برای بازدید از غرفه ایران در اکسپو 2015 تاکید کرد: در این نمایشگاه، غرفه ایران همجوار غرفه ایتالیا است و امیدواریم بتوانیم زمینه لازم برای همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم کنیم.


در این دیدار وزیر محیط زیست و حفاظت از پهنه‌های خاکی و دریایی جمهوری ایتالیا گفت: این دیدار برای کشور ایتالیا برای رقم زدن آینده بهتر روابط با جمهوری اسلامی ایران مهم تلقی می‌شود.


جان لوکا گالت افزود: خرسندیم که برگزاری اکسپو 2015 میلان در آستانه حصول توافقات هسته‌ای در حال شکل گیری است و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. همچنین ما در اکسپو2015 میلان از غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران به همراه وزیر صنایع ایتالیا دیدار خواهیم کرد.


وی تصریح کرد: شرکت‌های ایتالیایی برای انجام بازاریابی برای نصب دستگاهی که اگزوز بخش خروجی خودروها را کنترل کرده و آلودگی ایجادی را کنترل می‌کند، آمادگی دارند.


گفتنی است، در ادامه این دیدار نعمت‌زاده توضیحاتی درباره پاویون ایرانی در اکسپو 2015 میلان و به تفسیر امکانات تعبیه شده ، خلاقیت‌های انجام شده در خصوص سفره ایرانی، حوض‌های آب‌نما ، کاشت درختان منحصر به فرد و ... به هیات ایتالیایی ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته