دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شروع خوب نفت در سال 2017

معاملات نفت در سال 2017 درحالی آغاز شد که قیمت نفت به دنبال رشد در ماه پایانی سال گذشته میلادی، ‌روند صعودی خود را حفظ کرد و قدم به سال جدید گذاشت.
کد خبر : 148089

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ از دو روز پیش کاهش تولید نفت 25 کشور تولیدکننده آغاز شده است و همین امر سبب شده تا معاملات نفت در آغازین روز سال جدید با رشد همراه باشد.


امروز با گشایش بازارهای مالی بعد از تعطیلات سال نو،‌ قیمت نفت رشد کرد تا امیدواری‌ها برای پایبندی به کاهش تولید بیشتر شود.


ماه جاری میلادی می‌تواند فرصت مناسبی برای سنجش این پایبندی باشد. در صورت اجرای درست توافق کاهش تولید،‌ مازاد عرضه در جهان به حداقل می‌رسد و رشد قیمت نفت محتمل خواهد بود.


بر اساس گزارش‌ها، نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، ۱۶ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۶.۹۸ دلار در هر بشکه رسید که نزدیک به رکورد ۵۷.۸۹ دلار در ۱۲ دسامبر بود. بازارهای نفت روز دوشنبه به دلیل تعطیلات سال نو بسته بودند.


نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۲۲ سنت افزایش یافت و در ۵۳.۹۴ دلار ایستاد که با رکورد ۵۴.۵۱ دلار سال گذشته که ۱۲ دسامبر ثبت شد، فاصله چندانی ندارد.


اغلب پیش‌بینی‌ها قیمت نفت در میانه سال 2017 را بالای 60 دلار درنظر گرفته‌اند. قیمت نفت در بودجه اغلب کشورهای نفتی،‌رقمی بالای 50 دلار در هر بشکه در نظر گرفته شده و همین امر خوشبینی ها در بازار نفت را دامن می زند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته