دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1395 - 14:45

پس از گذشت 3 ماه سرپرست معاونت آموزش ابتدایی منصوب شد

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده به عنوان سرپرست معاونت آموزش ابتدایی این وزارتخانه منصوب شد.
کد خبر : 147995

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش پس از استعفای حمید دیمه‌ور در مورخ 13 مهر، عصر روز گذشته رضوان حکیم‌زاده را به عنوان سرپرست معاونت آموزش ابتدایی را منصوب کرد.


حکیم زاده از دانشگا‌های دانشگاه الزهرا، علامه طباطبایی و تربیت معلم به ترتیب در مقاطع کارشناسی علوم تربیتی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه‌ریزی درسی فارغ التحصیل شده است.


وی در کارنامه اجرایی و تدریس خود، تدریس در دوره ابتدایی و راهنمایی، کارشناس مسئول مشاوره و راهنمایی در مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهران، عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، معاون تحصیلات تکمیلی و آموزشی کمیسیون علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران و ... را دارد.


حکیم زاده با رتبه علمی دانشیاری دارای تالیفات متعدد علمی- پژوهشی در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی است که عناوین برخی از این تالیفات شامل بررسی مبانی فلسفی برنامه آموزش جهانی و مقایسه آن با مبانی فلسفی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، نقد دیدگاه پست مدرنیسم در برنامه درسی با شاخص‌های مبانی فلسفی تربیت اسلامی، مقایسه تطبیقی ارزش اخلاقی در پراگماتیسم و اسلام و پیامدهای هر یک در آموزش، تحلیل محتوای کتاب‌های درسی در ارتباط با معرفی ابعاد متعدد شخصیت امام خمینی (ره)، تحلیل محتوای کتاب‌های درسی دوره راهنمایی با توجه به مسایل و مباحث روز جهانی در حوزه برنامه‌های درسی، بررسی تطبیقی نظام ارزیابی کیفیت برنامه درسی تربیت معلم در کشورهای کره جنوبی، انگلستان و ایران، مقایسه احساس تعلق به مدرسه، انگیزه پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مدارس هوشمند، میزان آماده سازی معلمان درخصوص تغییر برنامه‌های درسی دوره ابتدایی تحصیلی، بررسی تطبیقی برنامه‌های ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در ایران و ژاپن و... است.


بر اساس این گزارش، عضویت در شورای مرکزی پژوهش سازمان برنامه ریزی پژوهش در آموزش عالی، عضویت در کارگروه جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم ، عضویت در کارگروه صلاحیت‌های عمومی هیات علمی دانشگاه تهران، عضویت در کمیته تخصصی استعدادهای درخشان و امور مربوط به بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه تهران نیز بخش دیگری از سوابق اجرایی حکیم زاده است.


وی هم‌چنین ده‌ها پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری را با موضوع آموزش و پرورش، راهنمایی و مشاوره کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته