دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1395 - 10:30
رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با آنا؛

هنوز از رفتن «بائرمن» در شوک هستم / گزینه ای برای سرمربیگری دائم در تیم ملی نداریم/ مدیربرنامه های بائرمن برای پرداخت جریمه اعلام آمادگی کرد

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: من نمی‌دانم چرا به یک باره بائرمن تصمیم گرفت از ایران برود اما مطمئن باشید ما هم به راحتی از این موضوع نمی‌گذریم.
کد خبر : 147974

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره رفتن بائرمن از ایران بدون اطلاع قبلی به فدراسیون گفت: «‌هنوز هم از این خبر شوکه هستم و نمی‌دانم چرا بائرمن این کار را با ما انجام داد او مربی بااخلاقی و بزرگی بود اما با این کار شخصیت خودش را زیر سوال برد. طبق قول و قرارهایی که با او گذاشته بودیم قرار بود در این هفته به ایران بیاد و کار مربیگری در سطح درجه یک را آغاز کنیم اما نمی دانم چرا به یک باره همچین تصمیمی گرفت.»


وی ادامه داد: «بائرمن قبل از اینکه به آلمان برود برنامه‌هایش را به من داد و حتی ما در بهمن ماه مسابقات غرب آسیا را پیش رو داریم و او لیست بازیکنان را اعلام کرد من نمی‌دانم چرا به یک باره این تصمیم را گرفت اما مطمئن باشید ما هم به راحتی از این موضوع نمی‌گذریم. او به ما ضربه زده است چرا که در شرایط فعلی هیچ گزینه‌ای برای جانشینی بائرمن نداریم و امروز با رفتن بائرمن بسکتبال ایران متضرر شد.»


رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه گفته می‌شود چون بائرمن قراردادش سه ماه به سه ماه تمدید می‌شده است او تصمیم گرفته به یک باره از ایران برود: «‌متاسفم برای کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند من در یک برنامه تلویزیونی هم به این موضوع به شدت واکنش نشان دادم و به هیچ عنوان هم اجازه نمی‌دهم با این حواشی بسکتبال ایران بیشتر از این متضرر شود و درگیر حواشی شود. به‌رغم اینکه بائرمن غیرحرفه‌ای رفتار کرد اما مربی‌ای است که در دنیای بسکتبال اسم و رسم دارد او در زمان عقد قرارداد به هیچ عنوان راضی نمی‌شد ما با او اینگونه قرارداد ببندیم، مربیانی هم که در شهرستان کار می کنند قرارداد سه ماه به سه ماه امضا نمی‌کنند چه برسد به این مربی که برای خودش اسم و آوازه‌ای دارد. متاسفانه برای بسکتبال ایران این اتفاق افتاده و حالا عده‌ای به دنبال این هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و توپ را به زمین فدراسیون بسکتبال بیاندازند که به همگان بگویند مسئولان فدراسیون باعث شدند بائرمن به این صورت از ایران برود.»


مشحون در پاسخ به اینکه پس علت اصلی رفتن او از ایران چه بوده است،گفت: «در ایمیل بائرمن عنوان شده بود به دلیل مشکلات دختر سه ساله اش این تصمیم را گرفته است او در مدت زمانی که در ایران بود تنها دو یا سه بار به آلمان رفت و با خانواده اش دیدار داشت به همین دلیل در وهله اول من خبر قرارداد او با تیم آلمانی را باور نکردم چون شایعات همیشه زیاد است تا خبر رسمی آن به فدراسیون آمد.»


وی ادامه داد: «با بائرمن تماس گرفته‌ایم و طی صحبت‌هایی که با مدیربرنامه‌هایش داشتیم به او گفتیم به ایران بیاید و در این باره حضوری صحبت کنیم اما مدیربرنامه هایش هم پاسخ مشخصی به ما نداد .بائرمن از آمدن به ایران صرف نظر کرده‌ است و ما حتی به آنها گفتیم این موضوع را به صورت قانونی پیگیری می کنیم چرا که او با ما قرارداد چهار ساله داشته و تمام برنامه‌های ما با رفتن او به هم ریخته است اما آنها گفتند ایرادی ندارد و حاضرند جریمه ها را پرداخت کنند.»


محشون در پایان به برنامه های تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم ملی گفت:«‌ما در بهمن ماه مسابقات غرب آسیا را داریم و تیم با ترکیب دوم بازی می کند که برای آن رقابت‌ها مهران شاهین‌طبع را انتخاب کردیم. طبیعی بود که او گزینه نخست ما باشد. او سال‌ها در کنار بچیروویچ و باوئرمن کار کرده و حق او بود که سرمربی تیم ملی شود. اما د رمورد جانشین قطعی او هنوز تصمیم نگرفتیم و در مورد حضور مقطعی بائرمن هم فعلا نظری نداریم. همه هدف ما این بود که تیم ملی را از همین حالا برای المپیک 2020 آماده کنیم و حتی در تیم ملی جوانگرایی کردیم تا از حالا جوانان تازه نفس زیر نظر یک مربی بزرگ و کارکشته کار کنند اما بائرمن با رفتار غیر حرفه‌ای همه را به هم ریخت. ما تمام امکانات را در اختیار او قرار دادیم و حتی حقوقش را هم گاهی زودتر از موعد مقرر پرداخت می‌کردیم اما قدرنشناسی کرد و همه این مسائل را نادیده گرفت امیدوارم همان‌طور که خودش گفته به دلیل مشکلات دخترش به آلمان رفته باشد نه به خاطر پول بیشتر.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته