دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت وگو با آنا؛

محمود یاوری: کی‌روش حرفه‌ای است و مربیان ما غیرحرفه ای/ برانکو از برنامه‌های کی‌روش نهایت استفاده را برد

سرمربی سابق تیم ملی گفت: برانکو از یک طرف از داشتن 7 ملی‌پوش در تیم ملی تعریف می کند و از طرف دیگر می‌آید به برنامه‌های تیم ملی اعتراض می‌کند.
کد خبر : 147951

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، اختلافات برانکو و کی‌روش از اوایل لیگ امسال شروع شد و بعد از اتمام دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی و قهرمانی نیم فصل پرسپولیس در لیگ برتر همگان فکر می‌کردند این اختلافات پایان یافت. اما گویا سرمربی سرخپوشان دست بردار نیست و در تازه‌ترین صحبت‌هایش کی‌روش را زیر باد انتقادهای خودش قرار داد و برگزاری اردوی تیم ملی در دوبی، آن هم بدون بازی تدارکاتی را ضربه زدن به تیم‌های باشگاهی از جمله پرسپولیس دانست که بیشترین ملی‌ پوش را در لیگ دارد.


محمود یاوری‌در گفت و گو با آنا در مورد انتقاد اخیر برانکو در مورد برنامه‌های سرمربی تیم ملی برای برپایی اردوی آماده سازی ملی‌پوشان در دوبی گفت: «ما باید قبول کنیم لیگ مادر تیم ملی است. کی‌روش در این 4 سال از زحمات مربیان باشگاهی استفاده کرد و میانگین سنی تیم ملی را چند سال جوان‌تر کرد. اما اینکه برنامه‌های سرمربی تیم ملی مغایر سرمربیان تیم‌های باشگاهی است مقصر فدراسیون فوتبال است؛ چرا که که نتوانسته برنامه تیم ملی را با باشگاه‌ها هماهنگ کند.»


وی ادامه داد: «کی‌روش برنامه‌های خودش را به فدراسیون می‌دهد و اگر فدراسیون تقویم درست و حسابی داشت این مشکلات پیش نمی‌آمد. در واقع باشگاه‌ها و کی‌روش قربانی عدم هماهنگ کردن کارها توسط فدراسیون می‌شوند. اما سرمربی پرسپولیس که الان معترض درجه اول برنامه‌های تیم ملی است از همین برنامه‌ها نهایت استفاده را برد و الان تیمش صدرنشین لیگ است. برانکو در حال حاضر هم می‌تواند برای تیمش اردو بگذارد و در غیاب ملی‌پوشانش تیمش را تمرین دهد.»


سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اختلافات پیش آمده میان برانکو و کی‌روش و آسیب رساندن آن به فوتبال ملی و باشگاهی گفت: «برانکو از یک طرف از داشتن 7 ملی‌پوش در تیم ملی تعریف می کند و از طرف دیگر می‌آید به برنامه‌های تیم ملی اعتراض می‌کند. البته او یک زمانی عصبانی می‌شود و حرص می‌خورد و حرف‌هایی را مطرح می‌کند و حق هم دارد. چون باید جواب میلیون‌ها هوادار را بدهد. اما باید یادمان باشد که هدف تیم ملی است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی موفق شود.»


یاوری در رابطه با دلایل برگزاری اردوی تیم ملی در دوبی بدون بازی تدارکاتی بیان کرد: «کی‌روش یک برنامه‌ریز ماهر و استاد است. او زمانی که در انگلستان فعالیت می‌کرد برای چند تیم بزرگ لیگ برتری برنامه می‌نوشت و این نشان از مهارت بالای او در این کار دارد. او یک مربی حرفه‌ای است و ما حرفه‌ای نیستیم. کی‌روش برنامه‌های مربیان ما را قبول ندارد و برای موفقیت تیم ملی باید برنامه‌های خوبی ارائه دهد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته