دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1394 - 11:30

بازدید رئیس انجمن خیریه ایرانیان مقیم استانبول از واحد شبستر + تصاویر

محمد ابراهیم برهان‌الدین، مدیر انجمن خیریه ایرانیان مقیم استانبول، آمادگی خویش را برای مشارکت در امر کمک به دانشجویان بی‌بضاعت و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی شبستر اعلام کرد.
کد خبر : 14779

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، برهان‌الدین در بازدید از واحد شبستر که با اعضای هیئت مدیره جمعیت خیریه شبستری‌های مقیم تهران و مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شبستر همراه بود، با تشکر از تلاش‌های انجام‌یافته در مسیر توسعه و پیشرفت واحد شبستر گفت: آموزش و پرورش بیشترین سهم و اهمیت را در توسعه و پیشرفت یک کشور دارد و البته آموزش از دوره ابتدایی شروع و تا پایان تحصیلات دانشگاهی ادامه دارد.


مدیر انجمن خیریه ایرانیان مقیم استانبول درباره تاریخچه این انجمن اظهار کرد: این انجمن در سال ۱۹۴۵ میلادی همزمان با پایان جنگ جهانی دوم تاسیس شد. هدف از تاسیس انجمن خدمت به تمام ایرانیانی که برای کار یا تحصیل یا گردش به ترکیه سفر می‌کنند، است.



وی افزود: ۶۷ سال زندگی در ترکیه نتوانسته است ذره‌ای عشق به وطن را در وجود من کم کند و همیشه به ایرانی بودن خودم افتخار می‌کنم. هر روز سرود‌ ای ایران را می‌خوانم. ایران در هر زمان باید پایدار و پاینده بماند.








۶۷ سال زندگی در ترکیه نتوانسته است ذره‌ای عشق به وطن را در وجود من کم کند و همیشه به ایرانی بودن خودم افتخار می‌کنم. هر روز سرود‌ ای ایران را می‌خوانم و ایران در هر زمان باید پایدار و پاینده بماند

این خیر مدرسه‌ساز شهرستان شبستر که تا به حال یک باب دبیرستان و پیش‌دانشگاهی و یک باب دبیرستان نمونه دخترانه با خوابگاه و سالن غذاخوری در شبستر ساخته است، آمادگی خویش را برای مشارکت در امر کمک به دانشجویان بی‌بضاعت و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی شبستر اعلام کرد.


برهان‌الدین درباره زندگی‌نامه خود به خبرنگار خبرگزاری آنا، گفت: مهم‌ترین چیزی که در زندگی انجام دادم آموختن است. وقتی وارد استانبول شدم نه خط و نه حساب و نه تجارت می‌دانستم. با دقت در کار اقوام، حساب و تجارت و رفته رفته خط ترکی را فرا گرفتم. پس از آن به دلیل تجارت مجبور به سفر انگلستان بودم و به همین دلیل در سن بالا اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کردم و به رغم سن بالا موفق شدم.



وی که بعد از سن هشتاد سالگی اقدام به یادگیری کامپیو‌تر و استفاده از پست الکترونیکی کرده است، گفت: وقتی امور بانکی را از پشت کامپیو‌تر انجام می‌دهم خیلی خوشحال می‌شوم. از رموز سر زندگی‌ام صحبت کردن با جوانان و افراد مطلع و تبادل افکار با این قشر است.


در این بازدید فرخ اشرفی، حسن آقاخانی پروین و خلیل ردادی از خیران شهرستان و اعضای هیئت موسس و هیئت امنای واحد شبستر در بدو تاسیس، برهان‌الدین را همراهی کردند.


به گزارش آنا، محمد ابراهیم برهان‌الدین در سال ۱۳۰۸ در شبستر و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه گلشنراز شبستر به اتمام رساند. به دلیل مشکلات از ادامه تحصیل بازماند و در ۱۳۲۵ به استخدام راه آهن تبریز درآمد. در سال ۱۳۲۷ به علت مهاجرت خانواده و اقوام عازم ترکیه و به کارهای مختلف تجاری مشغول شد. برهان‌الدین در کارهای عام المنفعه پیشقدم بوده و مدت۳۰ سال عضو فعال انجمن خیریه ایرانیان مقیم ترکیه می‌باشد و ۱۵ سال است که ریاست این انجمن را بر عهده دارد.



وی با مشارکت در امور عام‌المنفعه که برای رفاه مالی و درمانی هموطنان ایرانی به ویژه دانشجویان در ترکیه صورت می‌گیرد، خدمات فرهنگی ارزنده‌ای را دانجام داده است. از خصوصیات ویژه وی دقت در هر امری بوده و معتقد است که در هر کاری قطعا اشتباه وجود دارد بنابر این هر کاری را باید یک بار دیگر مرور و بررسی کرد. وی به رغم بخشش‌های فراوان، مقید به اصل قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب