دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1395 - 16:20

پنجمین جشنواره سالانه «سفره تهرانی، غذای ایرانی» برگزار شد

جشنواره «سفره تهرانی، غذای ایرانی» توسط دانشجویان رشته های مدیریت گردشگری و هتلداری ظهر امروز یکشنبه ۱۲ دی ماه در دو بخش غذا و دسر ایرانی برگزار شد.
کد خبر : 147537

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، افسانه جباریان دبیر اجرایی جشنواره سفره تهرانی، غذای ایرانی گفت: پنجمین سالانه این جشنواره با رویکرد ترویج خوراک‌های بومی و محلی که بیشتر در فصل زمستان در خانواده های ایرانی طبخ می شود برگزار شد.
جباریان گفت: فرهنگ غذایی هر منطقه از ایران پهناور بر اساس موقعیت جغرافیایی آن شکل گرفته است و ما به دانشجویان هتلداری و گردشگری آموزش خواهیم داد تا در منوی پیشنهادی به گردشگران داخلی و خارجی حتما غذای بومی و محلی منطقه خود را پیشنهاد دهند.


افسانه جباریان مدرس رشته های گردشگری گفت: در این جشنواره بیش از 50 نوع غذا و دسر ایرانی به معرض نمایش و داوری گذاشته شد.


این مدرس رشته های گردشگری گفت: سومین بخش از جشنواره سفره تهرانی غذای ایرانی در حوزه دمنوش های ایرانی در چند روز آینده برگزار شد.


جباریان در ادامه افزود: گردشگران خارجی با طعم و مزه غذاهای بومی و محلی ایران بیگانه هستند که این موضوع به دلیل توجه نداشتن مدیران مراکز اقامتی و پذیرایی است.


دبیر اجرایی جشنواره در پایان افزود: این جشنواره به همت دانشجویان رشته های هتلداری، گردشگری ، قنادی و آشپزی مرکز علمی کاربردی واحد 37 و مشارکت روابط عمومی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: غذا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته