دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1395 - 14:02

دادستان اسرائیل دستور تحقیق جنایی درباره نتانیاهو را صادر کرد

آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل آغاز یک تحقیق جنایی کامل را دربارۀ فعالیت‌های مالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم که به دریافت رشوه و کلاه‌برداری متهم است، تأیید کرده است.
کد خبر : 146700

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از پرس‌تی‌وی، به گزارش شبکۀ 10 تلویزیون اسرائیل، نتانیاهو در پی تحقیق 9 ماهۀ پلیس دربارۀ 2 موضوع نامشخص مورد بازجویی قرار می‌گیرد و در روزهای آینده برای ارائۀ مدرک به دادگاه احضار خواهد شد.


سخنگوی به‌اصطلاح وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد رسیدگی به این موضوع «هنوز ادامه دارد و این مسئله اتهامات مطرح‌شده را تأیید یا رد نمی‌کند.»


وی افزود: «دادستان کل، پلیس و دادستانان برای بررسی این موضوع همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و نتایج این تحقیقات در موعد مقرر به اطلاع عموم خواهد رسید.»


مراودات مالی نتانیاهو مدت مدیدی است وی را در معرض تحقیق قرار داده است.


طبق دستور اخیر دادستانی کل رژیم صهیونیستی، اتهام کمک یک‌میلیون یورویی آرناود میمران، متخلف مالی فرانسوی به نتانیاهو در زمان انتخابات سال 2009 میلادی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


یوسف شاپیرا، بازرس کل رژیم صهیونیستی در ماه می (خرداد) گزارشی درباره سفرهای خارجی نتانیاهو منتشر کرد که برخی از آن‌ها همراه با همسر و فرزندانش از 2003 تا 2005 میلادی، زمانی که وی وزیر دارایی رژیم اسرائیل بود، صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته