دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1395 - 12:08

ارتباط صنعت و دانشگاه؛ بازدید دانشجویان واحد علوم دارویی از شرکت داروسازی

دانشجویان کار‌شناسی ارشد گروه بیوتکنولوژی واحد علوم دارویی از یکی از شرکت‌های فعال در زمینه داروسازی با هدف برقراری ارتباط با صنعت داروسازی بازدید کردند.
کد خبر : 146365

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جمعی از دانشجویان گروه بیوتکنولوژی میکروبی در مقطع کار‌شناسی ارشد، ۷ دی از یکی شرکت‌های فعال در زمینه تولید پروتئین‌های نوترکیب بازدید کردند.


این بازدید مرتبط با دروس بیوتکنولوژی دارویی و تخمیر بود و دکتر هدی جهاندار و دکتر سعید اکبرزاده اساتید این دروس در بازدید دانشجویان را همراهی کردند.


دانشجویان در این بازدید با همراهی و ارائه توضیحات مسئول فنی و مدیر تولید شرکت در راستای نحوه ایجاد و حفظ بانک‌های میکروبی تولید کننده API، فرآیند تکثیر Master cell و تهیه Working cell، افزایش مقیاس در مرحله تخمیر، برداشت، تکثیر سلولی و تخمیر، تخلیص API با استفاده از روش Refoldind و روش‌های متعدد کروماتوگرافی، استریلیزاسیون نهایی و فرمولاسیون وFilling محصول نهایی، اصول کنترل کیفیت (QC) مواد اولیه، حدواسط و محصول نهایی، اصول تضمین کیفیت (QA) در تولید پروتئین‌های نوترکیب از بخش‌های تخمیر، تخلیص API، فرمولاسیون و بسته بندی دیدن کردند.


یکی از محصولات این شرکت زیفرون است که در بازار دارویی ایران موجود بوده و تعدادی محصول جدید در مرحلهٔ تحقیق و توسعه دارد که در آینده نه چندان دور وارد بازار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب