دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق تعاون :

سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد بلندپروازانه نیست/ اقتصاد مقاومتی به گفتمان ملی تبدیل شود

رئیس اتاق تعاون گفت: معتقدیم سهم ۲۵ درصدی تعاون که در برنامه ششم توسعه مطرح شده بلندپروازانه نیست و اگر این احکام به خوبی اجرا می‌شد، قابل دستیابی بود.
کد خبر : 146219

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ بهمن عبدالهی در نشست روسای اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف ایران و اتاق تعاون ایران اظهارداشت: سه سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی می گذرد و نیاز است برای رسیدن به اهداف آن ،‌این سیاست‌ها به گفتمان ملی تبدیل شود.


وی یکی از اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی کوچک شدن بخش دولتی و واگذاری امور به بخش غیر دولتی است. اما در چند سال اخیر شاهد حرکت جدی در این زمینه نبوده ایم و سهم بخش غیر دولتی در این چند سال با وجود قانون اصل ۴۴ و برنامه پنجم توسعه جابجا نشد.


رئیس اتاق تعاون با اشاره به اینکه برنامه پنجم توسعه احکام خوبی داشت اما در طول عمر برنامه بسیاری از این احکام اجرایی نشد، افزود: لازم است این نقصان در برنامه ششم توسعه جبران شود.


وی یکی از بحث های اصلی ۳ اتاق را اجرای دقیق و کامل قانون بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: علی رغم وجود این قانون هنوز مراجع دولتی اقداماتی را انجام می دهند که مانع کسب و کار است.


عبدالهی با اشاره به اینکه از اصلاح قانون تعاون و عدم اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار نتایج خوبی در آینده به دست نمی‌آید، اظهارداشت: ۳ ماه پیش لایحه ای با عنوان لایحه اصلاح قانون تعاون کشور ارائه شد اما این لایحه برخلاف انتظار بود و باز هم سهم بخش غیر دولتی را کاهش می داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته