دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1395 - 18:15

اوحدی:6 ماه کابوس فجایع منا را در خواب می‌دیدم/ بیانات رهبری سازمان حج و زیارت را احیا کرد

رئیس سابق سازمان حج و زیارت گفت: تا 6 ماه بعد از فاجعه منا کابوس این فجایع را در خواب می‌دیدم و تدبیر و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به بنده و سازمان حج و زیارت باعث احیای مجدد من و خانواده حج و زیارت شد.
کد خبر : 145891

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سعید اوحدی، رئیس پیشین سازمان حج و زیارت در مراسم معارفه حمید محمدی، سرپرست جدید سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در فاجعه منا که سخت‌ترین فاجعه در تاریخ حج قلمداد می‌شود، دوم مهر سال 94 شاهد قربانی شدن هزاران زائر در سرزمین وحی بودیم که به دلیل بی کفایتی، بی لیاقتی و سوء تدبیر دولت سعودی به وقوع پیوست، فاجعه‌ای که هنوز هم تصور آن روزها برای خانواده حج و زیارت بسیار دشوار است.


وی افزود: ایران جزو بیش از ٥٧ کشور حاضر درحج و ٣٤ کشور شهید داده در این حج بود که اگر سیاست‌ها و بیانات مقام معظم رهبری نبود شاهد فاجعه بیشتری می‌بودیم. زیرا علی رغم اینکه تیم تفحص و ارزیابی ما 118 شهید را شناسایی کرده بودند اما اجازه انتقال حتی یک شهید را هم به کشور نداشتیم و نگران بودیم که مانند 18 کشور دیگر، پیکرها به صورت تعمدی از سوی عربستان دفن شوند و نگران بودیم که چه کسی می خواهد پاسخگوی خانواده ٤٦٥ شهید باشد.


اوحدی به قرائت قرآن از سوی فرزند یکی از شهدای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: اینکه امروز فرزند شهید منا داوطلبانه می‌خواهد قاری قرآن باشد عظمتی است که رهبری راه آن را برای این خانواده‌ها باز کرد.


رئیس پیشین سازمان حج و زیارت یادآور شد: دولت سعودی با بهانه‌های واهی از جمله اینکه امکان انتقال پیکر شهدا وجود ندارد، تابوت نداریم و انتقال پیکر شهدا بار میکروبی دارد، از انتقال پیکر شهدا به کشور جلوگیری می‌کرد زیرا نگاه سعودی‌ها با تفکر وهابیت‌شان به بازگرداندن شهدا نبود.


وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همان روز رهبری نهیب تاریخی زدند که «اگر کوچکترین اهانتی به پیکرها شود پاسخ می‌دهیم و پاسخ ما تند و شدید خواهد بود» که همین جمله ایشان و آینده نگری معظم له باعث شد سعودی‌ها به بازگرداندن پیکر شهدا رضایت دهند و حتی اگر صحبت‌های مقام معظم رهبری با خانواده حج و زیارت نبود این سازمان احیا نمی‌شد زیرا من شخصا تا 6 ماه کابوس فجایع منا را در خواب می‌دیدم. بنابراین مقام معظم رهبری ما را احیا کردند.


رئیس پیشین سازمان حج و زیارت با بیان اینکه عامل دوم موفقیت سازمان حج و زیارت انسجامی است که امروز در مجموعه خانواده حج و زیارت وجود دارد، افزود: با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت هر غیرممکنی در این سازمان به ممکن تبدیل شده است.


وی گفت: عامل سوم موفقیت سازمان حج و زیارت ظرفیت عظیم،‌ کارآمد، وفادار،‌ لایق،‌ متعهد و ولایتمدار منابع انسانی است که در خانواده حج و زیارت وجود دارد و در مجموع این سه عامل، باعث دستیابی به قله‌های هدفی بوده‌اند که در سازمان حج و زیارت تعریف شده بود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته