دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1394 - 13:50

گروه علوم اجتماعی واحد تهران مرکز بیشترین فار‌غ‌التحصیل مددکاری را دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از برگزاری همایش سالیانه مددکاری اجتماعی روز 16 اردیبهشت به میزبانی گروه علوم اجتماعی دانشکده روان‌شناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خبر داد.
کد خبر : 14580

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امیر مظاهری دلیل انتخاب دانشکده روان‌شناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران مرکزی به عنوان برگزارکننده همایش سی‌امین همایش سالیانه مددکاری اجتماعی گفت: سابقه گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی درحوزه مددکاری اجتماعی به سال ۱۳۷۳ بر می گردد و این گروه بیشترین تعداد دانشجو و فارغ التحصیل را در میان موسسات آموزش عالی کشور داشته است.


مدیر پانل علمی همایش «مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی» درباره آینده نگری این رشته تحصیلی و ضرورت توجه به مددکاری اجتماعی گفت: زندگی در جوامع شهری و صنعتی و توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی به صورت بالقوه پیچیدگی و مسایل اجتماعی گسترده‌ای را پدید می‌آورد و بسیاری از مکانیسم‌های حمایت اجتماعی، امنیت اجتماعی، احساس تعلق و پذیرش نظام ارزشی- هنجاری، شناخت کنشگران از یکدیگر در این شرایط اجتماعی دگرگون می‌شود.


مظاهری خاطرنشان کرد: احتمال انواع اختلالات و نابسامانی روان تنی- گروهی و اجتماعی در زندگی روزمره وجود داردکه چنانچه کارگزاران اجتماعی- دانشگاهی به این تغییرات بی‌تفاوت باشند منجربه گسترش انواع بیماری‌های روحی- ذهنی از یکسو و گسترش آسیب ها و انحرافات اجتماعی از سوی دیگر می شود. به همین جهت هرچه در این باره بحث و تبادل نظر شود به دلیل ضرورت های اجتماعی، نیاز آن وجود دارد.








احتمال انواع اختلالات و نابسامانی روان تنی- گروهی و اجتماعی در زندگی روزمره وجود داردکه چنانچه کارگزاران اجتماعی- دانشگاهی به این تغییرات بی‌تفاوت باشند منجربه گسترش انواع بیماری‌های روحی- ذهنی از یکسو و گسترش آسیب ها و انحرافات اجتماعی از سوی دیگر می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: همایش مددکاری و مسئولیت اجتماعی که در آن ۴۰ سازمان دولتی و غیر دولتی مشارکت دارند، ورود مددکاری اجتماعی به حوزه مسئولیت اجتماعی است که جزو انتظارات جدید مطرح در این زمینه است که سازمان‌ها نباید فقط در قبال منافع سازمان و مدیران پاسخگو باشند بلکه وظایف آنان در قبال مردم، محیط زیست و... در چارچوب مسئولیت اجتماعی سازمان ها باید دیده شود.


مدیرپانل علمی همایش گفت: در این همایش به ارتباط بین امنیت اجتماعی، اقشار کم درآمد، ایثارگری، کودکان و زنان و اعتیاد پرداخته می‌شود و آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یکی ازحوزه‌های مسئولیت اجتماعی در سازمانهای دولتی- غیر دولتی مورد بحث قرار می‌دهیم و در‌‌ نهایت از پیشکسوتان و فعالان عرصه مددکاری در بخش‌های مختلف و سازمان‌های فعال در این عرصه تجلیل خواهند شد.


وی اعلام کرد: گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد تهران مرکزی تاکنون پذیرش دانشجو در مقطع کار‌شناسی خدمات اجتماعی و مددکاری اجتماعی داشته است و به دنبال ایجاد توسعه تحصیلات تکمیلی در مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری مدیریت خدمات اجتماعی- برنامه ریزی رفاه اجتماعی و مددکاری اجتماعی در آینده نزدیک است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته