دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1395 - 14:44

ابتکار از فداکاری سرباز مریوانی تشکر کرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یاداداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به موضوع سربازی که در پادگان عجب شیر، سگ گرفتار در سیم خاردار را نجات داده بود،پرداخت.
کد خبر : 145453

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پس از وقوع حادثه انفجار مین برای سرباز مریوانی که در حال نجات یک سگ از سیم خاردار بود، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آدم‌ها و اثراتی که در عمرشان از خود به جا می‌گذارند گاه از زمین تا آسمان متفاوت است. در حالی که حیوان آزاری فردی در جنوب کشور باعث خشم و آزردگی خاطر مردم شده (و البته اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان پیگیر آن است)، بیمارستان شهدای تبریز میزبان سربازی مریوانی است که یک پای خود را برای نجات یک سگ گرفتار در سیم خاردار، از دست داده است.


وی در ادامه نوشت: با او دیشب تلفنی احوالپرسی کردم؛ محمد باختر، جوانی فهمیده و فداکار که باعث افتخار جوانان این مرز و بوم است. می‌گفت سر سگی در میان سیم خاردارها گیر کرده بود که نجاتش داد و به محض گریختن سگ، آن حادثه رخ داد. اما پشیمان نبود و گفته اگر باز هم چنین حادثه‌ای رخ دهد برای نجات حیوان اقدام می‌کند. این همان روح بزرگ ایرانی است که باید تکثیر و تحسین شود.


ابتکار در ادامه به دادستانی منسوب به حضرت مسیح(ع) اشاره کرد و نوشت: روزی حضرت عیسی با حواریون از راهی گذر می‌کرد که به مردار سگی رسیدند. حواریون از بوی بد سگ مرده اظهار ناراحتی کردند. اما حضرت عیسی (ع) فرمود: این سگ چه دندان‌های سفید و خوش آیندی دارد.‌می‌گویند این سخن پیامبر خدا اشاره به این داشته که در کنار بدی، خوبی را نیز می‌توان دید.میلاد عیسی مسیح مبارک باد.


به گزارش آنا‌،27 آذر ماه محمد باختر، سربازی که در پادگان عجب شیر خدمت می‌کرد، حین مشاهده سگی گرفتار در سیم خاردار به کمک حیوان شتافت اما بعد از نجات سگ، بر اثر انفجار مین پای راست خود را از دست داد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، تعدادی از مدیران و حامیان حیوانات نیز از این سرباز فداکار محیط زیست عیادت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب