دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام تبریک صالحی امیری به وزرای فرهنگ کشورهای مسیحی

سید رضا صالحی امیری،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به وزرای فرهنگ کشورهای مسیحی ،سالروز میلاد پیامبر صلح و مهربانی، حضرت عیسی مسیح -علیه السلام- و آغاز سال نوی میلادی را تبریک گفت.
کد خبر : 145429

به گزارش گروه فرهنگی آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متن پیام به شرح زیر است: در کتاب آسمانی ما مسلمانان برای بیان شخصیت والای حضرت مسیح تعبیر «روح خدا» به کار رفته و یکی از سوره­ های قرآن مجید به نام حضرت مریم نامگذاری شده است که بیانگر وجود ریشه­ های مشترک فرهنگی و آموزه­ هایی است که بر فضیلت و اخلاق تاکید دارد.


جهان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند بهره گیری از آموزه های پیامبرانی است که مردم را به وفق و مدارا، صلح و دوستی، خیرخواهی و مهربانی دعوت کرده اند.


متاسفانه در جهان پرآشوب کنونی، خشونت و افراطی گری چهره­ زشتی به زندگی بشر بخشیده و تروریست­ های خون ریز، برای توجیه اعمال غیر انسانی خود، آن را ناجوانمردانه به دین و آیین نسبت می دهند.


در حالی که روح ادیان آسمانی از جمله دین اسلام، اخلاق مداری و صلح طلبی و زیست مسالمت آمیز انسان ها در کنار یکدیگر است. همچنان که در ایران اسلامی هموطنان مسیحی ما با آداب و رسوم و فرهنگ خود، در کنار سایر شهروندان در امنیت و آسایش زندگی می کنند.


امیدوارم در سال جدید میلادی شاهد جهانی امن تر و مردمانی مهربانتر باشیم و سایه خشونت و ترور از آسمان همه کشورها به دور باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته