دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اکران «فصل باران‌های موسمی» در موزه سینما/ برزگر: اکران نشدن این فیلم به سود من تمام شد

موزه سینمای باغ فردوس، شب گذشته میزبان اولین فیلم مجید بزرگر و عواملش بود. فیلمی که بیش از 8 سال توقیف مانده و هرگز رنگ پرده به خود ندیده بود.
کد خبر : 145329

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، «فصل باران‌های موسمی» اولین تجربه بلند سینمایی مجید بزرگر در حالی شب گذشته روی پرده سالن موزه سینما رفت که فیلم‌های دوم و سوم این کارگردان سال‌های گذشته در جشنواره فیلم فجر و گروه هنر و تجربه اکران شده بودند.



در ابتدای این برنامه مجید برزگر و منوچهر شاهسواری، رئیس خانه سینما و تهیه‌کننده فیلم همراه با بازیگران و دیگر عوامل پوستر فیلم را امضا کردند و پس از انجام دید و بازدیدهای معمول، ادامه برنامه در سالن سینما برگزار شد و عوامل دقایقی برای حاضرین از تجربه سینمایی‌ای گفتند که 8 سال پر در اکران باقی مانده بود و جوان‌های حاضر در فیلم حالا تبدیل به آدم‌هایی جا افتاده و و شور و شوق اولین تجربه سینمایی‌شان تبدیل به یاس شده بود.


منوچهر شاهسواری، تهیه‌کننده «فصل باران‌های موسمی» پشت تریبون آمد و در جواب به مجری برنامه که فیلمسازهای جوان هنر و تجربه را فرهیخته خوانده بود، گفت: «جوان‌هایی که در سینما فیلم می‌سازند بیار با شور و اشتیاق کارشان را انجام می‌دهند و هنوز زود است از واژه فرهیخته استفاده کنیم چون آن‌ها هنوز بسیار جوان هستند. در مورد «فصل باران‌های موسمی» باید بگویم که دلیل توقیف این فیلم در طول سال‌ها را نمی‌دانم اما خوشحالم که این فیلم بالاخره اکران شد و گروه می‌توانند نتیجه زحمت خود را روی پرده سینما ببینند. این فیلم باید زودتر اکران می‌شد اما به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد و تا امروز که بالاخره «فصل باران‌های موسمی» اکران شد و مجید برزگر می‌تواند فیلم اول خودش را ببیند و از آن درس بگیرد. در این فیلم نکته‌های زیادی وجود دارد که نشان از استعداد مجید است و او باید از تجربه فیلم اولی سینمای خود استفاده کند.»


در ادامه مجید برزگر دقایقی برای حاضرین در سالن صحبت کرد و درمورد «فصل باران‌های موسمی» و تجربه همکاری با منوچهر شاهسواری گفت: «خوشحالم که بالاخره فیلم اولم روی پرده رفت؛ هرچند زمان زیادی گذشته و شاید حتی بازیگران فیلم را که الان کنار من ایستاده‌اند، نشناسید چون زمان زیادی گذشته است. اولین تلاشم برای ساخت فیلم سینمایی به سال‌ 1385 برمی‌گردد اما این اتفاق رخ نداد تا اینکه «فصل باران‌های موسمی» سال 1388 جلوی دوربین رفت. شاید اکران نشدن این فیلم به سود من تمام شد و باعث شد فیلم‌های بعدی‌ام را بسازم و اکران شوند. درمورد همکاری با منوچهر شاهسواری باید بگویم که تجربه بسیار خوبی بود و درس‌های زیادی از این همکاری گرفتم. یادم یم‌آید چند روز از تصویربرداری گذشته بود که با منوچهر شاهسواری تماس گرفتم و گفتم، برای نظارت و دیدن کار سر صحنه تصویربرداری نمی‌آیید؟ایشان به من گفت که الان باید به فیلمت فکر کنی و پلان‌هایی که فردا قرار است بگیرید؛ پس چرا با من تماس گرفتی؟! آزادی‌ عملی که شاهسواری برای این فیلم در اختیارم گذاشته بود، به من یاد داد که زمانی که تهیه‌ کاری را به عهده می‌گیرید باید طوری رفتار کنید که انگار فیلم خودتان است و خودتان در حال کارگردانی هستید. به خاطر این اعتماد از ایشان تشکر می‌کنم.»


نوید لایقی‌مقدم، بازیگری که هنگام بازی در این فیلم به عنوان اولین تجربه سینمایی خود، نوجوانی 17 ساله بود، در مورد این فیلم و ضورش در سینما گفت: «هنگامی که مجید برزگر مرا به عنوان بازیگر اصلی این فیلم پذیرفت و در «فصل باران‌های موسمی» حاضر شدم، فکر می‌کردم سینما فضایی خوب است و کار در سینما شیرین و جذاب است. حضور در این فیلم چنین حسی را به من می‌داد اما پس از «فصل باران‌های موسمی» متوجه شدم که سینما چنین نیست و روز به روز از این حس شیرین نسبت به سینما دور و دورتر شدم. «فصا باران‌های موسمی» بهترین تجربه سینمایی من بود و می‌خواهم از کارگردان فیلم تشکر کنم چرا که دیگر هرگز این تجربه برایم تکرار نشد.»


«فصل باران های موسمی» به کارگردانی مجید برزگر و تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری و با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سال 1388 ساخته شد.


این فیلم روایتگر زندگی نوجوان‌ است در آستانه جدایی والدینش. نوجوانی که جامعه و کسانی که در قبال او مسئولیت‌هایی دارند، از وظایف‌شان سر باز می‌زنند و او را به حال خودش رها می‌کنند...


نوید لایقی، مرضیه خوش‌تراش، علی باقری، مهران خدایی از بازیگران اصلی «فصل بارن‌های موسمی» هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب