دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1395 - 15:51
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان:

فعالیت ۱۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوان فعال در کشور

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از فعالیت ۱۵۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوان فعال در کشور خبر داد.
کد خبر : 145132

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا حجتی از وجود ۱۵۰۰ سازمان مردم نهاد جوان فعال در کشور خبر داد و افزود: به طور کلی این سازمان‌ها در چهار بخش اعتقادی-مذهبی، اجتماعی، فرهنگی وعلمی-پژوهشی فعالیت دارند.


مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان اظهار کرد: ۲۵ درصد از سازمان‌های مردم نهاد جوان فعال در موضوعات اعتقادی - مذهبی همچون قرآن پژوهی، بسط ارزش‌ها و اعتقادات، صحیفه سجادیه و ... فعالیت می‌کنند که در این میان قرآن و نهج‌البلاغه از بیشترین میزان استقبال برای فعالیت در بین جوانان برخوردار است.


وی مشکل اصلی سازمان‌های مردم نهاد جوان فعال در حوزه اعتقادی-مذهبی را نداشتن برنامه‌های خلاقانه دینی دانست و تاکید کرد: علت اصلی این موضوع را می‌توان در عدم توانمندی این سازمان‌ها برای تولید و اجرای برنامه‌های خلاقانه دینی دید که برای حل این مشکل باید به فکر توانمندسازی آنها بود.


حجتی با بیان اینکه توانمندسازی سمن‌های جوان نیازمند توجه و سرمایه گذاری دولت است، عنوان کرد: در برنامه ریزی‌های مربوط به تخصیص بودجه باید سهم بیشتری برای توانمندسازی فرهنگی، اجتماعی و دینی جوانان از طریق سازمان‌های مردم نهاد قائل شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضا حجتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته