دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 دی 1395 - 13:13
در گفت و گو با آنا؛

محمود مشحون: برای حضور بانوان در میادین بین المللی به 50 نفر نامه نوشتم/اگر وزارت ورزش ابلاغیه صادر کند یک لحظه در فدراسیون نمی مانم/ ادعای برکناری من حاشیه‌سازی است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت:مجوزم برای ریاست فدراسیون بسکتبال را از وزارت ورزش گرفته‌ام و تا به امروز هم کسی در مورد برکناری من صحبتی نکرده است؛ این مسائل نه از طرف سجادی مطرح می‌شود، نه از طرف وزرات ورزش. بلکه عده ای با من مشکل دارند و به دنبال تخریب من هستند.
کد خبر : 144780

محمود مشحون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین وضعیت حضور بانوان بسکتبالیست در مجامع بین المللی با دستور وزیر ورزش و جوانان گفت: «‌بعد از اینکه سلطانی فر برای حضور بانوان در مجامع بین المللی شخصا ورود پیدا کرد ما موضوع را جدی تر از گذشته پیگیری کردیم و در این مدت هم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردیم. ما خارج از جلسه فیبا آسیا، نشستی اختصاصی هم با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم، همه مشکلات را گفتیم و نامه وزیر ورزش را نیز برای آنها ارسال کردیم.»


وی ادامه داد: «‌در جلسه ای که با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم از آنها درخواست کردیم نسبت به این بی مهری که به بانوان ایرانی شده است تجدیدنظر کنند و به همین دلیل قرار شد که رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال (هوراشیو موراتوره) در کمیته فنی فیبا جلسه‌ای برای حل مشکل بانوان ایرانی تشکیل دهند.»


مشحون ادامه داد: «به دستور وزیر ورزش، ما مسابقه‌ای در تهران برای بانوان بسکتبالیست با لباس جدید تشکیل دادیم و فیلم را برای آنها ارسال کردیم تا مورد بررسی قرار دهند. من به 50 نفر از اعضای کمیته فنی فدراسیون جهانی فیبا نامه جداگانه نوشتم و از آنها خواستم تا این موضوع را با جدیدت تمام دنبال کنند تا بانوان ایرانی بتوانند مانند سایر کشورها با پوشش مناسب در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. از طرفی یکی از برنامه‌های ما این است که روز 4 اسفندماه که فینال رقابت های بسکتبال است خانم لاروس (رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران) به ایران بیاید و به مدت یک هفته در ایران حضور داشته باشد و این مسابقات را از نزدیک ببنید.»


رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه تمام رایزنی ها را انجام داده است، عنوان کرد: «‌من موضوع بانوان را چندین سال است که پیگیری می‌کنم اما این بار با ورود وزیر ورزش و جوانان به این موضوع با جدیت بیشتر آن را دنبال می‌کنم تا هر چه سریعتر حل شود. آرزوی من این است که بانوان در مجامع بین المللی حاضر شوند اما متاسفانه سخت‌گیری‌های فیبا زیاد است. امیدوارم با پیامی که وزیر ورزش برای آنها ارسال کرده و جلسات و نامه نگاری که با آنها داشتم این موضوع زودتر عملی شود.»


مشحون در پاسخ به اینکه گفته می‌شود فیبا به لباس های متنوع و متعدد بانوان محجبه ایراد می‌گیرد و بعید است با آنها موافقت کند، اظهار کرد: «‌این موضوع تنها مشکل ایران نیست و بانوان دیگری هم در سراسر دنیا هستند که به دلیل لباسی که مورد تایید فیبا نیست نمی توانند در مسابقات رسمی شرکت کنند. به نظرم اگر همه با جدیتی که ما پیگیر این موضوع بودیم این کار را انجام می دادند به طور حتم هم اکنون نتیجه گرفته بودیم و بانوان ما هم مانند سایر بانوان کشورهای دیگر اجازه حضور در مسابقات را داشتند. به هر حال همه کشورهای اسلامی باید با هم متحد شوند تا فیبا از این موضوع بگذرد و به بانوان ما اجازه دهد.»


رئیس فدراسیون بسکتبال درباره مهلت فدراسیون جهانی برای معرفی لباس رسمی تیم بانوان گفت: «‌مهلتی در کار نیست چرا که ما همه رایزنی ها را انجام دادیم و این موضوعاتی که مطرح می شود در مورد مهلت فدراسیون جهانی به ما تنها زاییده ذهن برخی افراد است که در جهت تخریب فدراسیون بسکتبال همه کاری انجام می‌دهند. نامه وزیر ورزش به رئیس فدراسیون جهانی ارسال شده و ما هم با همه اعضای کمیته فنی نامه‌نگاری داشتیم و از آنها درخواست کردیم با این موضوع کنار بیایند و آنها هم قرار است جلسه تشکیل دهند و جواب نهایی را به ما اعلام کنند.»


مشحون در مورد درگیری‌هایی که در لیگ بسکتبال به وجود می آید هم خاطرنشان کرد: «‌متاسفانه مسابقات لیگ با جذابیت زیادی دنبال می‌شود اما برخی از مربیانی که بر روی نیمکت می‌نشینند دنبال حاشیه سازی هستند و کار خود را انجام می دهند. بعد از بازی شمیدر و دانشگاه آزاد درگیری‌هایی به وجود آمد که ما برای هر دو تیم اخطار صادر کردیم این درگیری‌ها در لیگ هماهنگ شده است و عده ای برای این کارها هدف دارند.»


رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان به اظهارات سجادی مبنی بر اینکه فدراسیون بسکتبال با بازنشسته اداره می شود و باید هر چه سریع‌تر برای آن سرپرست انتخاب کنند، عنوان کرد: «‌من مجوزم برای ریاست فدراسیون بسکتبال را از وزارت ورزش گرفته‌ام و تا به امروز هیچ کسی در مورد برکناری من صحبتی نکرده است و به نظرم این مسائل نه از طرف سجادی و نه از طرف وزرات ورزش هیچ کدام مطرح نشده است بلکه عده ای آن را بیان می کنند که با من مشکل دارند و به دنبال تخریب هستند. من در مورد قانون بازنشسته‌ها و برکناری آنها هیچ اطلاعی ندارم و تا زمانی که برای من ابلاغیه صادر نشده است کار می کنم و هر زمانی که وزارت دستور دهد که ریاست من بر فدراسیون بسکتبال غیرقانونی است یک لحظه هم تامل نخواهم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته