دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قتل به خاطر گونی برنج

درگیری دو دوست که به خاطر چند گونی برنج آغاز شده بود با قتل یکی از آنها رنگ خون گرفت. قاتل مردی 30 ساله است که از 10 سال پیش در زندان است و حکم قصاصش یک بار از سوی دیوان عالی کشور رد شده و پرونده‌اش برای رسیدگی مجدد در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفته است.
کد خبر : 144560

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از اعتماد، 28 شهریور 85 وقوع یک فقره نزاع مرگبار در یک مغازه به پلیس اسلامشهر اطلاع داده شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد که درگیری بین دو مرد 20 و 25 ساله اتفاق افتاده و مرد 25 ساله به دلیل اصابت جسم تیز به قتل رسیده است. از آنجا که متهم از محل حادثه گریخته بود، به سرعت تیمی از کارآگاهان به تحقیقات میدانی پرداخته و هویت او را شناسایی کردند. او پس از مدتی هنگام رانندگی دستگیر و به کلانتری منتقل شد. متهم که مقادیر زیادی روانگردان شیشه در خودرویش کشف شده بود در همان بازجویی‌های ابتدایی به قتل اعتراف کرد تا پرونده‌اش برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گیرد. او که در نخستین جلسه دادگاه با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شده بود، با وجود انکار قتل عمد، از قضات حکم قصاص گرفت تا در آستانه اعدام قرار گیرد.


با این حال دیوان عالی کشور این حکم را رد کرد و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی فرستاد. متهم که اکنون 30 ساله است صبح دیروز بار دیگر با درخواست قصاص مادر مقتول روبه‌رو شد. او سپس قتل عمد را انکار کرد و گفت: «چند روز به ماه رمضان مانده بود. من در مغازه‌ام مشغول بسته‌بندی برنج بودم که مقتول چند گونی برنج خواست. گفتم چون هنوز قیمت برنج از طرف اتحادیه اعلام نشده نمی‌توانم به تو برنج بفروشم که عصبانی شد و از مغازه بیرون رفت. چند دقیقه بعد، داشتم مغازه را جارو می‌زدم که با برادرش آمد. مقتول دو شیشه نوشابه دستش بود که با آنها به سمتم حمله کرد و چند ضربه با شیشه شکسته به شکم و سرم زد. با هم درگیر شده بودیم که ناگهان هر دو روی زمین افتادیم و شیشه شکسته به شکم و پای او فرو رفت. من هیچ شیء تیزی همراه نداشتم و بدشانسی آوردم.»او در آخرین دفاع خود نیز گفت: «من 10 سال است که در زندانم و پرونده‌ام درباره روانگردان شیشه هم در دادگاه انقلاب است و هنوز حکمی برای آن صادر نشده. در این مدت زندگی‌ام را باخته‌ام و 100 بار تاوان داده‌ام. هر روز هم برای مقتول نماز می‌خوانم.» پس از او چند شاهد نیز پشت جایگاه قرار گرفتند اما هیچ کدام از آنها لحظه قتل را ندیده بودند تا سرانجام، رییس دادگاه پایان جلسه را اعلام کند و برای صدور حکم با دو قاضی دیگر وارد شور شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته