دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای دزفول، ماکو، هشتگرد، نی‌ریز و سما اهواز

برنامه‌های متنوع و هدفمند پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش در سما واحد اهواز برگزار شد.
کد خبر : 144549

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ در راستای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر هفته پژوهش و با هدف ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و دانش آموزان سمایی، پس از تشکیل ستاد هفته پژوهش و برگزاری جلسات شورای پژوهشی برنامه‌های متنوعی از جمله شرکت در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی تهران، برپایی نمایشگاه دستاورد‌ها پژوهشی دانش آموزان و دانشجویان بصورت مشترک در محوطه آموزشکده، برگزاری سخنرانی‌های علمی و پژوهشی، دعوت از چهره‌های شاخص علمی استان و کشور، برگزاری مسابقات علمی و مهارتی در رشته‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، بازدید‌های علمی برای دانش آموزان، دانشجویان معلمان و استادان برگزار شد که گزارش کلی و تصویری آنها به شرح زیر است:


امسال علاوه بر اینکه برای اولین بار دستاوردهای مانند زنگ هوشمند مدارس و میکروفیوژ آزمایشگاهی در غرفه سازمان سما و در نمایشگاه پژوهش و فن بازار ارائه شد، از چهره‌های شاخص استان و کشور مانند پرفسور امید علی شهنی کرم‌زاده چهره سر‌شناس ریاضی کشور و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، پرفسور یوسفعلی عطاری چهره سر‌شناس روان‌شناسی کشور و عضو هیات علمی دانشگاه چمران اهواز، حجت الاسلام دکتر عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز دعوت بعمل آمد و نامبردگان درباره اهمیت پژوهش برای دانشجویان سخنرانی کردند.


برگزاری جلسه آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی با حضور رئیس دانشگاه واحد دزفول


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، در جلسه شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی که در دفتر ریاست این دانشکده برگزار شد حضور یافتند.


دکتر سراج خرمی در این نشست که معاونین، مدیران گروههای آموزشی دانشکده فنی و مهندسی حضور داشتند، با پاسخگویی به سوالات، وضعیت موجود دانشگاه را در این برهه زمانی تشریح کرد.


در ادامه این جلسه درباره مشکلات و چالش‌های موجود در دانشکده فنی و مهندسی بحث و تبادل نظر شد.


اولین جلسه شورای مرکزی کانون‌های دانشجویی در استان آذربایجان غربی برگزار شد


اولین جلسه شورای مرکزی کانون‌های دانشجویی با حضور سه نماینده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو در استان آذربایجان غربی برگزار شد.


کانون‌های نهج البلاغه، مهدویت و فیلم و عکس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو به عنوان نمایندگان دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی که از طرف دبیران کانون‌های کل دانشگاه‌ آزاد استان و از طریق رای گیری انتخاب شدند به عنوان نماینده دبیران کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکودر اولین جلسه شورای مرکزی کانون‌های دانشجویی در استان آذربایجان غربی شرکت کردند.


واحد ماکو اکنون دارای ۱۳کانون فعال با عنوان‌های: مهدویت، گردشگری، تئا‌تر و فیلم، خانه و خانواده و آسیب‌شناسی آن، جرعه نور، نمایش و تئا‌تر (پردیس چالدران)، هنر معماری نوین، نهج البلاغه، اندیشه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مهارتهای زندگی، عکس و فیلم، شهروند مسئول و هلال احمر دارد.


مراسم حافظ خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد


به مناسب شب یلدا بلند‌ترین شب سال مراسم حافظ خوانی به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و حوزه معاونت آموزشی، دانشجویی و فرهنگی با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد.


در این مراسم محرمعلی دودانگه از اساتید گروه ادبیات فارسی اشعاری را از دیوان شاعر نامی ایران خواجه حافظ شیرازی را برای حضار در مراسم سرود که مورد استقبال دانشجویان و اساتید حاضر در مراسم قرار گرفت.


دکتر راضیه شافعی رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد هشتگرد گفت: «این برنامه جزء برنامه‌های مصوب باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد هشتگرد بوده که هدف از اجرای این مراسم آشنایی هر چه بیشتر جوانان با آیین‌های سنتی و شاعران نامی ایران که برای حفظ آیین‌های سنتی که هویت کشور عزیزمان ایران است اشعار پر محتوی و معنا داری را سروده‌اند.»


کارگاه آموزشی پروپوزال‌نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز


به همت حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز و به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا از نی‌ریز، در این کارگاه آموزشی که با توجه به نیاز دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد جهت آشنایی با چگونگی و نحوه نگارش و تدوین پروپوزال نویسی و با تدریس بهبود خادمی مدیر گروه رشته‌های علوم تربیتی برنامه ریزی درسی و برنامه ریزی آموزشی و تربیت معلم آموزش و پرورش برگزار شد، شرکت کنندگان با نحوه تهیه پیشینه و سوابق تحقیق و درج کامل آن در پروپوزال، چگونگی ذکر منابع و مراجع، نحوه نگارش فرضیه نویسی و آشنایی با مفهوم فرضیه آشنا شدند.


در این کارگاه آموزشی که مورد استقبال چشمگیر دانشجویان تحصیلات تکمیلی مواجه شد، شرکت کنندگان سوالات و ابهامات خود را مطرح کردند و مدرس کارگاه به پرسش‌های مطروحه پاسخ گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته