دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1394 - 16:13
با حضور معاون استاندار تهران؛

کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری به زمین زده شد

مراسم کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، مدیرکل حفاظت و اطلاعات ری، رئیس واحد، هیات رئیسه و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر : 14438

به گزارش خبرنگار آنا، در ابتدای این مراسم، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهدای اتقلاب با بیان اینکه تدفین شهدای گمنام در دانشگاه ها به عنوان یکی از اثرگذارترین برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها محسوب می شود، تصریح کرد: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه می شود.
هدایت الله جمالی پور اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه به ویژه در دانشگاه ها یک وظیفه و رسالت عمومی است و برگزاری و حضور در این برنامه‌ها از خیر و برکت بسیار بالایی برخوردار است .
معاون استاندار و فرماندار ویژه ری با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود باعث شدند تا ما امروز در کشور خود شاهد امنیت، آسایش، عظمت و اقتدار باشیم، افزود: همواره یکی از رسالت مهم ما در جامعه زتده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است که انشاءالله همه ما به این وظیفه خطیر خود عمل کنیم.








موسوی با بیان اینکه این یادمان‌ها نمادی از استقامت، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت است، تصریح کرد: لازم است جوانان امروز به ویژه دانشجویان بدانند استقلال، آرامش و تمامیت ارضی کشور ما حاصل از جان گذشتگی شهداء بوده است که بر همه ما واجب است قدردان این عزیزان باشیم

جمالی پور در ادامه به اهمیت و جایگاه بسیار عظیم شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران مختلف انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن شاهد رشادت‌ها و دلاورمردی‌های زیادی از سوی شهدا بوده‌ایم.


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ابراز امیدواری کرد مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) با انجام مکاتبات لازم بر با فرمانداری و شهرداری شهرستان ری زمینه های لازم را برای انجام فضا سازی اطراف مقبره مطهر این شهیدان بوجود آودند.
رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری نیز با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: پیکر پاک شهدا در هر جایی که آرام بگیرد، بهجت‌انگیز است و فضای جامعه را پر از معنویت و صفا می‌کند.
دکتر سید فرج الله موسوی با بیان اینکه هدف از تدفین پیکر پاک و مطهر شهدا در دانشگاه ها انس دانشجویان و آشنایی آنها با ایثار و جانفشانی شهدا است، افزود: در بحث ساخت و ساز یادمان برای شهدا جایی برای سخن گفتن و تصمیم گرفتن ما نیست و این کار از برکات این عزیزان انجام گرفته است .


موسوی با توجه به دو شهید گمنام مدفون شده در دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) شهرری از مساعدت کلیه نهادهای عمرانی و فرهنگی شهرداری منطقه19 به‌ویژه مهندس نصاری شهردار منطقه به‌دلیل همکاری و همچنین هزینه‌های مرتط با ساخت یادمان و المان ویژه این شهداء قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه این یادمان‌ها نمادی از استقامت، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت است، تصریح کرد: لازم است جوانان امروز به ویژه دانشجویان بدانند استقلال، آرامش و تمامیت ارضی کشور ما حاصل از جان گذشتگی شهداء بوده است که بر همه ما واجب است قدردان این عزیزان باشیم.
عضو کمیته انتصابات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه شهدا همان مردمی بودند که در قالب بسیج به جبهه‌ها رفته و به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس ایران اسلامی شهداء را از خود می‌دانند و برای آنها از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند و تمام تلاششان را در راه زنده نگهداشتن یادآنها در جامعه انجام خواهند داد.


رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با اشاره به آغاز (پروژه) ساخت یادمان شهدا افزود: امید است تا قبل از رسیدن 16اردیبهشت که تاریخ اولین سالگردتدفین شهدای گمنام در واحد است کارهای عمده و اساسی پروژه پایان پذیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته