دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 17:48

برگزاری مراسم شب یلدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس

همزمان با سی‌ام آذر شب یلدا، مراسمی به همت دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس برگزار شد.
کد خبر : 144188

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد پردیس در این مراسم با توجه به تاریخچه شب یلدا و پاسداشت این شب گفت: «یلدا واژه سریانی به معنای تولد است، تولد فروغ و روشنایی. این جشن در واقع پیروزی نور بر تاریکی، روشنایی بر تیرگی، خوبی بر بدی است.»


دکتر فرح حبیب اظهار کرد: این جشن ریشه بر این سنت دارد که خانواده‌ها دور همدیگر جمع شده و سخت‌ترین و طولانی‌ترین شب سال را در کنار هم جشن می‌گیرند.


در ادامه این نشست صمیمانه نیز مراسم شعرخوانی اجرا شد و احمد سلطانی کارمند واحد پردیس درباره برگزاری مراسم شب یلدا در استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند، گفت: «دو شب چله در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، یک شب چله تموز که در آخرین روز تابستان و دیگری چله کلو که در واقع شب یلدا است که در آخرین روز پاییز برگزار می‌شود.»


وی در ادامه از شیرینی کف که شیرینی معروف این شب است نام برد که این شیرینی از گیاهی به نام چوبک تهیه می‌شود که ابتدا این گیاه را کامل پخته و در ظرف سفالی با چوب انار با شکر می‌کوبند، تا سفت شود.


در ادامه این مراسم موسیقی زنده از سوی گروه موسیقی سنتی واحد پردیس اجرا شد و این مراسم با تفال بر حافظ از سوی سرپرست واحد پردیس برای همه حاضران به یادماندنی شد و در آخر نیز با پذیرایی عزیزان این مراسم پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته