شاخصهای ارزیابی صلاحیت علمی و تخصصی در معرض قضاوت معلمان
به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، سیدمحمد بطحایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استانها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به تصویب نظام رتبه بندی معلمان در آخرین جلسه هیات دولت در سال 1393 اظهار کرد: برخلاف برخی پیش داوریها و تبلیغات منفی هدفدار درباره نظام رتبه بندی معلمان، سنجهها و شاخصهای نظام رتبه بندی، برنامهها و اقدامات و بدیعه پردازیهایی است که معلمان خوب کشورمان هر روزه در کلاسهای درس انجام می دهند و برخلاف برخی تحلیلها و مصاحبهها، این نظام همانند طرحهای مشابه قبلی، ملاک ارزیابی معلم براساس شرکت در همایشهای بین المللی و تألیف کتابهای درسی و ارائه مقالات در کنگره های پژوهشی قرار نداده است و ملاک برخورداری از مزایای این نظام، انجام تکالیف نیست.
وی با اشاره به این که دولت با تأمین اعتبار اولیه و تکلیف سازمان مدیریت و برنامه ریزی به پیش بینی اعتبار 3500 میلیارد تومانی اجرایی نظام رتبه بندی معلمان برای سال آینده و تخصیص اعتبار 1350 میلیارد تومانی برای اجرای این طرح از اول مهرماه سال جاری نشان داد که در حل مشکلات معلمان و توجه به خواسته های آنان عزم جدی دارد، گفت: هدف اصلی از اجراشدن نظام رتبه بندی معلمان، ایجاد انگیزه برای ارتقای کیفیت آموزش است و افزایش فوق العاده شغل به میزان 35،25،15 و 50 درصد در حقوق معلمان یکی از اثرات و برکات این طرح محسوب میشود.
بطحایی درباره سازوکار ارزیابی صلاحیتهای حرفه ای معلمان، خاطرنشان کرد: سازوکار ارزیابی و سنجش صلاحیتهای علمی و تخصصی معلمان بعداز طراحی در معرض قضاوت معلمان قرار میگیرد و سپس برای تصویب به مراجع ذی صلاح اعلام خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش از عموم فرهنگیان، معلمان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت خواست با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش به نشانی www.medu.ir درخصوص سنجهها و معیارهای موردنظرخود به منظور ارزیابی از معلمان به ارائه دیدگاه و پیشنهاد بپردازند.
انتهای پیام/