دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 15:45

«بنیادهای نظریه‌های توسعه اقتصادی» از سوی استاد دانشگاه آزاداسلامی رودهن تالیف شد

کتاب بنیادهای نظریه‌های توسعه اقتصادی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان از سوی دکتر فرزاد هاشمی استادیار گروه اقتصاد دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن در پاییز ۱۳۹۵ تالیف شد.
کد خبر : 144112

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتاب بنیادهای نظریه‌های توسعه اقتصادی شامل مجموعه مباحث– نظریه‌ها و نیز دیدگاه‌ها و مدل‌های اقتصاددانان توسعه از گذشته تا حال است.


پیوستگی مطالب کتاب به گونه‌ای منسجم و قابل فهم برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی است، فصول نخست در مورد ایدیولوژی ونسبت علوم تجربی و علوم انسانی و فصول بعد به ترتیب، به تعاریف و مفاهیم، متدولوژیاقتصاد، رابطه تمدن، فرهنگ و توسعه و نیز نظریه‌های توسعه اقتصادی و در فصول بعد به استراتژی‌های نوین توسعه پرداخته شده است. همچنین برای نخستین بار اقتصاد دانش بنیان در فصل آخر واکاوی شده است.


نوآوری این کتاب شیوه تنظیم مباحث آن است به طوری که نظریه‌های اقتصاددانان توسعه از سال ۱۹۷۰ به بعد تا ۲۰۱۰ نیز به نظریه‌های کلاسیک اضافه شده است این در حالی است که معمولا در کتب توسعه اقتصادی نظریه‌های توسعه تا سال ۱۹۷۰ آورده می‌شود.


در این کتاب مبحث استراتژی‌های جدید توسعه اقتصادی شامل پنج استراتژی که جزو مباحث پرچالش و نیز نو در علم اقتصاد است برای نخستین بار آورده شده است.


در فصل هفتم کتاب بصورت تفضیلی در مورد اقتصاد دانش بنیان، تعاریف و مفاهیم و نیز کشف جعبه سیاه دانش و مدل سازی‌های مرتبط با آن و معیار‌ها و شاخص‌های اقتصاد دانش بنیان و اثر آن بر فرایند توسعه اقتصادی کندوکاو شده است.


این کتاب از سوی انتشارات هوشمند تدبیر در پاییز ۱۳۹۵ چاپ و مخاطبین اصلی کتاب دانشجویان کار‌شناسی ارشد و دکتری در رشته‌های اقتصاد و مدیریت هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته