دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1395 - 10:17
در گفت‌وگو با آنا

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: لایحه منشور حقوق شهروندی تدوین می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اعلام کرد: رئیس جمهوری بخش‌های مختلف قوه مجریه را مکلف کرده است در حوزه مسئولیت خود برای جامعه هدف  لایحه مرتبط با حقوق شهروندی را تهیه و تدوین کنند.
کد خبر : 143926

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درباره برنامه دولت برای تدوین لایحه حقوق شهروندی و تقدیم آن به مجلس برای تبدیل آن به قانون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا گفت: منشور حقوق شهروندی طیف وسیعی از حقوق در حوزه‌های مختلف را شامل می‌شود. بخشی از آن در حال حاضر قابلیت اجرایی شدن دارد که رئیس‌جمهوری دستور آن را به دستگاه‌های ذی‌ربط قوه مجریه صادر کردند، علاوه بر آن بخش‌های مختلف قوه مجریه را مکلف کردند در حوزه مسئولیت خود برای جامعه هدف لایحه مرتبط با حقوق شهروندی را تهیه و تدوین کنند که این فعالیت نیز از امروز شروع شده است.


وی افزود: ما باید از طریق آموزش عمومی، رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی در بخش حاکمیتی سه قوه اقدامات لازم را انجام دهیم. طبیعتا بخشی از آن باید به قانون تبدیل شود و آمادگی لازم برای اجرای آن نیز وجود دارد.


امیری در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است منشور حقوق شهروندی، عملا به سرنوشت فرمان 8 ماده‌ای امام خمینی(ره) تبدیل شود؟»، گفت: خیر. باید توجه داشت که منشور حقوق شهروندی ناظر به حوزه‌های مختلفی است و تنها منحصر به یک حوزه نیست. در بخش‌هایی نیازمند تقنین هستیم که باید آن را عملی و اجرایی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته